darkwingduck Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har hatt en diskettstasjon i den eldre PC`en min, men nå har jeg altså kjøpt ny PC, og vil sette inn den gamle diskettstasjonen min i den nye PC`en . Problemet er det, at Windows XP ikke kjenner igjen stasjonen (den finner den ikke) . Maskinen kan heller ikke boote fra diskettstasjonen, så det er nok noe galt med kontakter et sted. Det lyser i diskettstasjonen, så strøm har den, men den gir ikke fra seg lyd når jeg slår på PC`en. Rød Linje på kabelen mot Pin 1, det er sjekket. Er det noe vesentlig jeg har misset på? på kabelen er det 3 utganger, men bare 2 av dem blir i bruk (FRA diskettstasjon TIL hovedkort utganger).. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Slik er det med pc'en til en kamerat av meg også! Jeg vet desverre ikke hva som er galt men jeg bare sa ifra, kanskje det er et normalt problem. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Du må snø om på kabelen som går inn i floppy din. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=206947&hl= Sjekk den Endret 8. september 2004 av flabben2k Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Det har jeg allerede prøvd uten hell. Da ble strømmen (iallefall lyset) på stasjonen borte. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du kan ha kortslutta den ved å sette kabelen feil vei. Har skjedd meg en gang. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Kanskje det er det som er problemet, ja.. Det kommer forresten en merkelig høy "bråkelyd" noen ganger når jeg setter inn en diskett. Det skjedde ikke når stasjonen sto i den gamle PC`en min. Tyder dette på at det har forekommet en kortsluttning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå