Janivars Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg begynner å bli lei dårlig kvalitets mp3, spess når jeg sitter med headet, da hører en det ganske godt.. Sjeldent jeg finner en bra mp3 på pcn for å si det sånn.. Finnes det no progs hvor det går ann å få tak i kvalitets mp3, gjerne for den dobbelte størrelsen av en vanlig en.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hva legger du i dårlig kvalitet? De fleste nye album som "kommer ut" er jo i VBR, som er ganske ok. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvis du tenker på MP3 filer fra Kazaa/DC++/WinMX osv. med lav bitrate 90/128kbps så er det ingenting du kan gjøre med det. Ripper du derimot CD'ene dine med et hvilket som helst program kan du som oftest stille biraten, jeg vil anbefale minst 160kbps og oppover. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 1) Kjøp en CD. 2) Rip den i fornøyelig kvalitet. 3) Nyt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er jeg dum som ikke hører forskjell på bitrates? På Palmen senker jeg kvaliteten på MP3-ene til 32 kbps, uten at jeg hører forskjell Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er jeg dum som ikke hører forskjell på bitrates? På Palmen senker jeg kvaliteten på MP3-ene til 32 kbps, uten at jeg hører forskjell Du har dårlig hørsel? Du hører på uhyre lite komplisert musikk, med minimalt av frekvenser representert? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er jeg dum som ikke hører forskjell på bitrates? På Palmen senker jeg kvaliteten på MP3-ene til 32 kbps, uten at jeg hører forskjell Gå til legen å sjekk hørselen din. Det er formidalbel forskjell fra f.eks 192kbps til 32kbps. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Ørene mine er opperert to ganger Når jeg ripper CD'er pleier jeg å rippe over i 96 kbps. Men på Palmen vil jeg ha plass til mest mulig, så jeg setter den ned... Og det har egentlig ikke plaget meg... Kanskje jeg bare hører på alt for ukomplisert popmusikk... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Ørene mine er opperert to ganger Vellykket? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Tilsynelatende, bortsett fra dette . Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg begynner å bli lei dårlig kvalitets mp3, spess når jeg sitter med headet, da hører en det ganske godt.. Sjeldent jeg finner en bra mp3 på pcn for å si det sånn.. Finnes det no progs hvor det går ann å få tak i kvalitets mp3, gjerne for den dobbelte størrelsen av en vanlig en.. Du får kjøpe cd'er i stedenfor da.....så kan du rippe dem til mp3 selv, med ønsket bitrate. mvh Pantera Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Når jeg ripper CD'er pleier jeg å rippe over i 96 kbps. Det er vondt å høre på det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Når jeg ripper CD'er pleier jeg å rippe over i 96 kbps. Det er vondt å høre på det. Ikke akkurat vondt, men litt ubehagelig og ikke spesielt nytelsesfullt... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Greit, da er det fastslått. Ikke hør på meg.. Lenke til kommentar
KS Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er jeg dum som ikke hører forskjell på bitrates? På Palmen senker jeg kvaliteten på MP3-ene til 32 kbps, uten at jeg hører forskjell For bra lyd må alt være bra; høy bitrate, bra lydkort og bra høytalere. Om du ikke hører forskjell på forskjellig bitrates vil jeg anta at de to andre er ikke er helt på topp hos deg. Selv sverger jeg til mp3PRO 64 kbps som er vesentlig bedre enn vanlig 128 kbps. Jeg vil likestille det med mp3 196 kbps. NB! Tregner en egen plugin i winamp og som vanlig for best kvalitet må man rippe rett fra orginal kilden (wav-filer). Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg bruker og rippe min cder i 192 kbps, da har man kongelyd har 10 GB på iPoden så ikke no plass mangel Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg bruker og rippe min cder i 192 kbps, da har man kongelyd på 256 begynner man å snakke... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hvilke prog bruker dere til å rippe? Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 CDEX http://www.cdex.n3.net/ Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) jeg bruker iTunes til og rippe Endret 10. september 2004 av Gribuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå