Dizk Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) hei. prøver å sette meg inn i bruken av div og css i stede for tabeller, men eg trenger litt drahjelp. hvordan kan eg skrive koden nedenfor ved bruk av div/css? <table width="X" heigth="Y" background="image.gif"> <tr> <td>text</td> <td>text</td> </tr> </table> Endret 8. september 2004 av Dizk Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Skal du lage et design, eller fremstille tabulære data..? Er vel kanskje liste (definert/udefinert) du skal ha ? Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 eg skal lage et design Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Litt vanskelig å skjønne åssen oppsettet på siden skal være utifra de opplysningen du oppgav.. Les litt på www.htmldog.com evt kom med litt mer info om siden, slik at man kan se åssen det skal se ut.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kan legge til noen sider her: www.w3schools.com/html www.w3schools.com/css Må nesten si at www.htmldog.com er bedre til å lære html/css men w3schools er godt listet opp med alle funksjonene. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 ok, her er et bilde Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Om ingen har svart til senere i dag, hiver jeg ut et kodeeksempel for deg da. Har ikke tilgang på rette programvaren her. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Lagde en en liten greie av det her. Den er ikke helt ferdig. Pixel bug i IE, FF Tekst er ikke skikkelig formatert Se på resultatet her: Dizk - design Last ned Zip fil her: Dizk - design(ZIP) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Waldmeister: Legg til padding-left: 1px; på body. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) SirIce: Det løser jo problemet i IE, FF osv., men da bugger den i Opera. Er selfølgelig bedre å ha en pixel bug i Opera enn IE, men det beste hadde vært å ikke ha det i det hele tatt. Noen som har forslag på hvordan man kan løse dette? Forresten, hvordan sentrerer man en div horisontalt? Endret 9. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 vertical-centering-with-css Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Forresten, hvordan sentrerer man en div horisontalt? http://decalibration.net/artikler/sentrering/ Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 http://tholme.mine.nu/dizk.html Koden kunne nok vært forbedret, men gadd rett å slett ikke Det samme gjelder for vertikal sentrering. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Det er bare å forbedre koden om du vil. Jeg er ingen CSS mester. Jeg mente å skrive vertikal, ikke horisontal sentrering... Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 tusen takk waldmeister og mohuhau Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg mente å skrive vertikal, ikke horisontal sentrering... http://www.hicksdesign.co.uk/journal/30/ve...tering-with-css Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg mente å skrive vertikal, ikke horisontal sentrering... http://www.hicksdesign.co.uk/journal/30/ve...tering-with-css Joad, takk Men jeg tror jeg skjønnte det da SirIce linka til den websiden den første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå