Nissen Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg planlegger å kjøpe trådløst nettverk som skal gå mellom 2 pc'er, en bærbar og en stasjonær som evt. deler internett. Siden jeg allerede har nettverkskort i begge pc'ene lurte jeg på om det finnes noe så enkelt som en plugg du stapper inn i nettverkskorta, og som gjør datasignala trådløse mellom disse 2 pc'ene. Mvh Nissen Lenke til kommentar
ROla Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Trådløst mellom to PC-er? Hvid du mener WLAN så kan du få nettverkskort som du kobler til USB utgangen. http://www.zyxel.no ZyAIR200 er ZyXELs siste siste tilskudd på trådløs fronten.Det er et trådøst nettverkskort som du plugger direkte i USB-porten på din PC, da vil den automatisk sette i gang installeringsprosessen. ZyAIR200 støtter en overføring på 11 Mbps, 802.11b standarden og WEP med opp til 128 bits kryptering. Med den medfølgende ZyAIR200-utilityen setter du enkelt og oversiktelig opp ditt trådløse nettverk, det være seg i hjemmet eller på arbeidsplassen. For å kunne benytte deg av ZyAIR200 må du bruke et av følgende OS; Win98/WinME/Win2000/WinXP. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 det går ikke å plugge noe inni de existerende korta nei.. du må nok gå til anskaffelse av 2 nye trådløse nettverkskort og en basestasjon :razz: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 hva med en basestasjon som man kan koble den ene pc'en til(med kabel) og ett trådløst nettverks kort til den andre? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei! Jeg kjører trådløst mellom en stasjonær og en bærbar PC. Jeg bruker et PCMCIA kort til den bærbare og en USB variant til den stasjonære. Begge er fra Lucent, men det finnes mye billigere utstyr enn dette. Dette er den rimeligste måten å koble to PC'er sammen. Du kan da dele internett og resurser på de to PC'ene. Det eneste problemet jeg har med denne løsningen er at jeg har flere stasjonære PC'er koblet sammen, men jeg får bare tilgang fra den bærbare til den PC'en som har det trådløse nettverkskortet. Men hvis du bare har/trenger tilgang mellom to PC'er er dette den rimeligste måten å gjøre det på. Hvis du derimot spytter i litt over tusen kroner mer kan du kjøpe et trådløst aksess punkt. Det beste AP'en som jeg har funnet til en rimelig penge er denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...1text=ingenting Dette aksesspunktet har ruter, printerserver og 3 porter switch til 2479,- Dette er den mest ideelle løsningen. Du kan da surfe trådløst med den bærbar uten at den stasjonære Pc'en trenger å være på for å dele internet tilgangen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå