Kelben Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei! Takk for at "DU" gidder å titte innom med kanskje en tanke med å komme med en komentar eller 2! Bruker PC'en hovedsakelig til spill og film (Everquest/Doom3/Star wars Galaxies....osv).... Jeg har hatt PC siden jeg var liten, men har nok ikke så mye peiling som jeg selv liker å tro Dette er for tiden oppsettet jeg har plukket sammen: Midi Tower: ? Hovedkort: Abit AA8-3rd Eye Hovedkort for S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN, Dual-DDR2,PCI-EX16 DVD Brenner: Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Prosessor: Intel Pentium 4 530 3.0 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache Ram: ? (Minst 1 GB Rask ram, DDR2? ) Hardisk: WD Raptor 10.000RPM 74.4GB Hardisk2:: En eller annen 250GB+ Hardisk for oppbevaring av "Stash" Lydkort, LAN: Integrert? Tast, mus: Logitech tråløst? Skjerm: Samsung 710T ? Skjermkort: Geforce 6600 256GB SLI/DVI fra Gigabyte/Gainward Dette er hva som jeg har tatt "UTGANGSPUNKT" i, men som sagt vil jeg ha tips på andre typer enheter der pris/ytelse er i sentrum. Her har jeg noen spørsmål til nettoopp du som har vært så grei og tatt deg tid til å lese sålangt: 1. Midi tower... (husk også passende strømforsyning om den kommer utenom)hva burde jeg velge??? 2. Ram, så MANGE typer å velge mellom!! hva vil passe denne PC'en? =) 3. Som skrevet bruker jeg PC'en hovedsakelig til spill og film (Everquest/Doom3/Star wars Galaxies....osv) 4. SKJERM: Har hørt CRT skjerm stråler mer og man blir mer sliten i øya...? Derfor har jeg sett på en del LCD skjermer, og valget har falt på en 17'tommer fra samsung.... fordi de sa hos komplett.no at 17' LCD har like stort synsbilde som en 19'crt..? Hjelp meg her å velge... 5. SKJERMKORT: Har VELDIG lyst på Geforce 6600 256MB med SLI (som enda ikke har kommet)..... Med SLI betyr dette at man kan kjøpe 2 kort og koble disse sammen og få 80% mer ytelse..... finnes det noe alternativ ute på markedet? Sjekk denne linken: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9458 Dette er skjermkortet jeg mener.... men som sagt er jeg en "NOOB" i forhold til mange av dere andre her.... så kom med komentarer :o) Hvorfor jeg ikke har tenkt på AMD PC med Radeon skjermkort? Simpelt fordi jeg har vært vant med INTEL og nvidia chipset--- Men overbevis meg gjerne :o) TAKK for at "DU" Gadd og lese igjennom det her og har muligens også overskudd til å komme med svar/komentarer til å hjelpe meg På forhånd TAKK! Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Blir nok ingen "superpc" med det skjermkortet, og nei, det finnes ingen alternativ til SLI, utenom Alienware sin løsning. Ville heller valgt 6800GT siden det skal veare en superpc Lenke til kommentar
nosto Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Blir nok ingen "superpc" med det skjermkortet, og nei, det finnes ingen alternativ til SLI, utenom Alienware sin løsning. Ville heller valgt 6800GT siden det skal veare en superpc da må du nok vente lenge på 6800gt på pci-x Lenke til kommentar
Kelben Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Skulle onske noen flere tips på mine spm her :o) Midi tower med bra strømforsyning? Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvis du skriver en sum du ønsker å bruke får du nok flere svar. Ellers så ligger det ganske mange gode forsalg her allerede hvis du titter litt på andres poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå