Gå til innhold

En venn og jeg skal ha server, tips noen?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og en venn har begge lyst på en server, som vi skal kjøre f.eks. DC++ hub på.

Jeg har en god del komponenter fra før, men han trenger "the whole package".

Derfor lurer jeg; kan noen her komme med et _VELDIG_ billig PC-oppsett? Her stilles det omtrent ikke krav, men skal være forholdsvis stille og ha 80/120GB plass. Budsjett finnes ikke, BILLIGST mulig, og brukt er _IKKE_ et alternativ.

Jeg klarer egentlig å finne deler selv, men sliter litt med å finne en nettbutikk som har billige kabinetter m/ PSU og billige hk m/ integrert VGA. Q-tec skal herved ikke nevnes i tråden ;) Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder lenge med:

AMD Athlon XP2500+/2200+ eller Duron

Abit NF7-M

TwinMos PC3200 1024MB dual pack (kan sikkert klare seg med 512MB, eller kanskje 256MB også).

(Demo komponenter er en bra måte å spare penger på)

Hvorfor ikke Q-Tec?? :dontgetit: Kjører det selv på desktop'en og har ikke store problemer med hverken støy, varme eller ustabilitet (pga PSU) med akkurat samme specs som er nevnt over... Vil sterkt anbefale f.eks dette (samme som meg bare en oppgradert PSU). :yes:

Lenke til kommentar

AVANTECH Medium Server Tower Skrueløst Kabinett m/300W Dette er billig og egner seg perfekt for en server maskin med god plass og geniale monterings-løsninger. Den medfølgende PSU'en er stabil og stillegående.

EPoX EP-8KMM3i Billig Socket A M-ATX hovedkort med integrert lyd, LAN og VGA.

AMD Athlon XP2200+ Thorton Denne er god som gull - Thorton overklokker like bra som Barton serien.

Lenke til kommentar

Hei,

En DC hub-server krever ikke så mye CPU-kraft egentligt - med mindre man har tenkt på en hub med 1000 brukere og minimum share på 150GB.

Da vil en Duron 1400 komme i alvorlige vanskeligheter med å køre diverse scripts og ikke mindst søkefuntionerne.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Jeg personlig ender opp med AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Socket A 266MHz, Thorton, OEM, Asus V9480 GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR AGP, (V9480/TVD/128) DVI,Tv-Out -Demo og Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM. Må vel forresten kjøpe RAM også, da jeg kun har èn 256MB NoName PC2100 brikke ( :no: ). Får Chieftec Fulltower med 36=W PSU gratis av venn da, lekkert.

EDIT: Men du Kimmer, det holder vel litt 2200+ Thorton system her?

EDIT2: Dette skjermkortet skal brukes på min PC nr. 2, "CS-PC-en"

EDIT3: Er det no spess med Thorton? Eller funkern på alle hk som tar palomino, T-bred osv?

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302635&cks=PRL Hvis jeg skulle kjøpe nytt hk, hadde 2200+ thorton CPUen fungert på dette?

Endret av pain
Lenke til kommentar
Hehe skal du få deg DC++ server nå pain.

Kanskje du burde vente på en bedre linje?

Uansett trenger du ikke noe særlig bra pc.

Ta det gamle du har og prøv å finn noe billig.

Blir til en Sempron 2200+ og et billig hk med integrert VGA, kommer på rundt 900.

Skal uansett brukes til LAN (for det meste), etterhvert bli filserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...