jostor Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 En kamerat av meg skal lage en IR-sender/mottaker til å koble til den interne IR-kontakten på hovedkortet, slik at han kan kommunisere med f.eks. mobiltelefon. Er det noen som vet hva slags deler han trenger og som vet hvor jeg kan finne et kobligsskjema? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 se på www.hammar.no elektronik > byggesett. der er det en som du får i deler, men som må loddes sammen selv. Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 fant ein gong ein, prøv lirc prosjektet, trur der er link (lirc.org?) Lenke til kommentar
jostor Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Dette var ikke akkurat hva jeg var på jakt etter, jeg er ute etter et koblingsskjema som viser hva slags komponenter jeg trenger, og hvordan det skal kobles. Jeg tror ikke det er så mye mer enn en IR-diode og en IR-mottaker og en IC jeg trenger? Komponentene bestiller jeg fra ELFA, eller en annen leverandør. Er det noen som hvet hvor jeg kan finne ut hva jeg trenger og koblingsskjema? Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 http://www.heatseekerz.net/?page=articles&id=4&pagenum=1 Lenke til kommentar
jingt Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 takk for linken. bra side Lenke til kommentar
jostor Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Jeg trenger ikke noe til å koble til seriellporten. Det jeg vi ha tak i er noe til å koble til IRda-porten på hovedkortet. Han som skal ha dette har kun bruk for å koble mobilen til, og da trenger han ikke annet enn IRda. Takk for alle som har svart, håper dere også vet om noe til å koble til IRda-porten! Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Se på denne her jeg har planer og lage en selv.Så temmelig enkelt ut. Håvard Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Kan jeg bruke denne då?? Lenke til kommentar
Mikkel194 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Den i linken til Howard er nok det du er ute etter ja, her er IrDA-transciever fra ELFA: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...ter/no/7516.htm Lenke til kommentar
jostor Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Tusen takk for svar! Dette så ut som det jeg var på jakt etter. Det blir vel ingen forandringer på kretsen selv om IrDA-transcieveren fra ELFA ikke heter det samme som den i kretsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå