Gå til innhold

Nybygget Pc starter, men Booter ikke!


Prosessoren

Anbefalte innlegg

Bygget ny pc nettop. Med et KM3M-V Hovedkort.

 

Minne er: Twinmos pc2700 512 mb.

CPU: XP2400+

 

Har bygget flere pcer før, men denne gangen starter bare maskinen (Cpu vifte/strøm til HD/Cd osv)

 

Men Pcen vil ikke boote. Skjemen får intet signal, og pcen bare "går"...

 

Noen som vet om denne minnebrikken ikke passer til dette hovedkortet, eller hva som kan være galt ??????

 

Har demontert og montert HK flere ganger får å sjekke at jeg ikke har gjort noe feil,(Skruer på feilt sted under som kortslutter osv) men det samme skjer om igjen. Så alt "burde" funke i mine øyne. Har sjekket CPU opp mot en anne maskin, og det er ikke cpuen det er noe gale med vertfall....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst pcen starter og ikke gir lyd ifra seg tror jeg ikke det er noe galt med minnebrikken. Muligens noe som ikke funker på hovedkortet, f.eks defekt AGP port. Har du en ekstra pc, så feilsøk alle komponentene, f.eks bytt ut skjermkort osv. Skjekk også at skjermen funker, visst det ikke vises noe på skjermen.

Feilsøk, gogo :D

Lenke til kommentar
Bygget ny pc nettop. Med et KM3M-V Hovedkort.

 

Minne er: Twinmos pc2700 512 mb.

CPU: XP2400+

 

Har bygget flere pcer før, men denne gangen starter bare maskinen (Cpu vifte/strøm til HD/Cd osv)

 

Men Pcen vil ikke boote. Skjemen får intet signal, og pcen bare "går"...

 

Noen som vet om denne minnebrikken ikke passer til dette hovedkortet, eller hva som kan være galt ??????

 

Har demontert og montert HK flere ganger får å sjekke at jeg ikke har gjort noe feil,(Skruer på feilt sted under som kortslutter osv) men det samme skjer om igjen. Så alt "burde" funke i mine øyne. Har sjekket CPU opp mot en anne maskin, og det er ikke cpuen det er noe gale med vertfall....

test med et annet skjermkort, eller prøv skjermkortet ditt på en annen pc... ;) hvis skjermkortet funker fint / agpport funker fint, så er det nok minne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...