Prosessoren Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Bygget ny pc nettop. Med et KM3M-V Hovedkort. Minne er: Twinmos pc2700 512 mb. CPU: XP2400+ Har bygget flere pcer før, men denne gangen starter bare maskinen (Cpu vifte/strøm til HD/Cd osv) Men Pcen vil ikke boote. Skjemen får intet signal, og pcen bare "går"... Noen som vet om denne minnebrikken ikke passer til dette hovedkortet, eller hva som kan være galt ?????? Har demontert og montert HK flere ganger får å sjekke at jeg ikke har gjort noe feil,(Skruer på feilt sted under som kortslutter osv) men det samme skjer om igjen. Så alt "burde" funke i mine øyne. Har sjekket CPU opp mot en anne maskin, og det er ikke cpuen det er noe gale med vertfall.... Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 prøv med en annen ram brikke så prøver du me en annen strømforsyning koble fra alt unødvendig(PCI kort h.d.d. cd rom, floppy) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Visst pcen starter og ikke gir lyd ifra seg tror jeg ikke det er noe galt med minnebrikken. Muligens noe som ikke funker på hovedkortet, f.eks defekt AGP port. Har du en ekstra pc, så feilsøk alle komponentene, f.eks bytt ut skjermkort osv. Skjekk også at skjermen funker, visst det ikke vises noe på skjermen. Feilsøk, gogo Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 har hatt samme problem.. i mitt tilfelle var det agpporten som hadde tatt seg en tur Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 eg har og nett det samme problemet og meiner at det er skjermkortet som er kverka skjermen funker fint men dataen booter ikkje ! så mitt forslag er att det er skjermkortet! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Bygget ny pc nettop. Med et KM3M-V Hovedkort. Minne er: Twinmos pc2700 512 mb. CPU: XP2400+ Har bygget flere pcer før, men denne gangen starter bare maskinen (Cpu vifte/strøm til HD/Cd osv) Men Pcen vil ikke boote. Skjemen får intet signal, og pcen bare "går"... Noen som vet om denne minnebrikken ikke passer til dette hovedkortet, eller hva som kan være galt ?????? Har demontert og montert HK flere ganger får å sjekke at jeg ikke har gjort noe feil,(Skruer på feilt sted under som kortslutter osv) men det samme skjer om igjen. Så alt "burde" funke i mine øyne. Har sjekket CPU opp mot en anne maskin, og det er ikke cpuen det er noe gale med vertfall.... test med et annet skjermkort, eller prøv skjermkortet ditt på en annen pc... hvis skjermkortet funker fint / agpport funker fint, så er det nok minne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå