Gå til innhold

Chris Sawyer's Locomotion kontra Transport Giant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da kan ikke du ha spilt mye TTD, eller være spesielt fan av TT serien.

Hva er det som gjør Locomotion dårligere enn TTD?

vel, etter min mening så er det det meste. den generelle grafikken er dårligere (ja jeg vet grafikk ikke betyr så mye i disse spillene, men å lage den dårligere enn tidligere spill er vel ikke noe særlig), systemet for bygging av jernbane og veier har blitt 10 ganger mer tungvint. Å bygge mange kjøretøy og gi disse ordre har også blitt mer tungvint, osv.

Men selvfølgelig kan det nevnes noen forbedringer også. Grafikken på kjøretøy har blitt forbedret, antallet kjøretøy er større, kjøretøy lager lyder når de beveger seg :)

Men sitter igjen med et skuffende helhetsintrykk, man skulle da tro de kunne fått til å forbedret mye mer enn dette på nesten 10år.

den generelle grafikken er dårligere (ja jeg vet grafikk ikke betyr så mye i disse spillene, men å lage den dårligere enn tidligere spill er vel ikke noe særlig)

Jeg er enig med deg at grafikken med 256-farger kan bli noe begrenset. 16-bits farger hadde vært å langt bedre.

systemet for bygging av jernbane og veier har blitt 10 ganger mer tungvint.

Du har også mulighet for å lage jernbanen 10 ganger mer avansert.

Å bygge mange kjøretøy og gi disse ordre har også blitt mer tungvint, osv.

Jeg syntes ikke det var spesiellt enkelt i TTD heller. Nå trenger man bare å stoppe toget, hive lokomotivet i søppelbøtten, og erstatte det med et nytt. Ordre-funksjonen er jo temmelig lik, bortsett fra at Locomotion har mulighet for mer avanserte ordre. (Lokaltog/ekspresstog, waypoints..)

Jeg er meget fornøyd med spillet.

Jeg har testet det over tcp/ip. Akkurat samme spillet som i single player. Ingen ekstra funksjoner. Man bytter bare ut computer-players med human players. :thumbdown:

Err, hva hadde du ventet deg da? Det var da soleklart at det var slik det skulle funke? Og det er jo ikke en negativ ting? Det funker jo STORARTET! Skulle bare hatt flere spillere, men det funker jo utmerket uansett!

Jeg har testet det over tcp/ip. Akkurat samme spillet som i single player. Ingen ekstra funksjoner. Man bytter bare ut computer-players med human players.  :thumbdown:

Err, hva hadde du ventet deg da? Det var da soleklart at det var slik det skulle funke? Og det er jo ikke en negativ ting? Det funker jo STORARTET! Skulle bare hatt flere spillere, men det funker jo utmerket uansett!

Det er jo utrolig kult å spille "Mot" en venn da!

Helt enig med deg Blib!

Men kan nokk hende det ender med slagsmål om vennen f.eks stjeler en oljeplatform :mad: Hehe :!:

V[]bster' date='19/09/2004 : 20:11']
Jeg har testet det over tcp/ip. Akkurat samme spillet som i single player. Ingen ekstra funksjoner. Man bytter bare ut computer-players med human players.  :thumbdown:

Det er jo utrolig kult å spille "Mot" en venn da!

Helt enig med deg Blib!

Men kan nokk hende det ender med slagsmål om vennen f.eks stjeler en oljeplatform :mad: Hehe :!:

Eller begynner og køddebygge jernbane fremfor deg :hrm:

Jeg har nettopp fått meg Locomotion. Er det noe mulighet i dette spillet å lage tuneller osv? Om noen her på forumet kunne forklart meg hvordan konstruere en tunnell? :)

Folk sier at det går ann å lage t-bane osv, men jeg har ikke kommet meg under jorda for å si det slik i det heletatt i Locomotion :)

Håper på svar! :)

Michal

Jeg har nettopp fått meg Locomotion. Er det noe mulighet i dette spillet å lage tuneller osv? Om noen her på forumet kunne forklart meg hvordan konstruere en tunnell? :)

Folk sier at det går ann å lage t-bane osv, men jeg har ikke kommet meg under jorda for å si det slik i det heletatt i Locomotion :)

Håper på svar! :)

Michal

Steve's Locomotion Depot Har mye info med guider etc. (balnt annet om tuneller).

T-bane er bare jernbane som er bygd under jorda med stasjoner (stasjoner kan bygges under jorda)

Mulig jeg var litt brå i den forrige posten, men jeg mener likevel at man kunne bygd ut mp-delen i slike spill. Det er selvsagt flott at det finnes mp i spillet, men det er litt trasig at ingenting har skjedd på den fronten siden TT(DX).

Jeg ser for meg noe slikt:

- 2 personer kan styre samme firmaet (kan bli rot, men også festlig.)

- Ha spesielle campaigns som er spesielt rettet mot multiplayer.

- Mulighet for "hostile takeover" mot andre firma (vil forsåvidt også dreie seg om singleplayer-delen), men la det bli mulig å kjempe i mot.

Bare noen få ting jeg kom på i farta.

Sikkert mange andre som savner enkelte ting ved multiplayer-delen..?

Tuneller kan være noe herk her ja. Ufattelig irreterende å fortsette på å bygge en tunell under en by. Man blir sittende en halvtime for å klare å treffe der man sist slapp. Det burde vært slik at man kan trykke hvor som helst på toglinjen/veien, for så å bla seg frem dit du vil.

Helt enig... Fant ut at man kan også bygge trikken under bakken :) hehe.. slik at trikken blir til en t-bane. Men hallo, ja.. hvorfor ikke bruke den samme byggemetoden som i Transport Tycoon Deluxe da? Det hadde jo vært mye bedre og der kan du også strekke, slik at du kan bygge en laaaaaang rett strekning meget fort. Dette går ikke i Loccomotion ;p

Michal

Det var da vanskelig å få laget tunnell i dette spillet her :) horribelt vanskelig :) ihvertfall i forhold til SimCity 2000 :) for dette spillet her, minner meg om det :)

Syntes tunnel var lett jeg. Bare ha en loddrett vegg og bygg.

Og alle mappene er vel spesielt rettet mot flerspillere, da bare til vanlig mot en datastyrt spiller? Og at to styrer samme selskap? Tja, jeg tror ikke jeg hadde giddet spille det for lenge. Hadde bare blitt rot med økonomien.

Men å kunne spille rundt 8 spillere samtidig eller noe, det hadde vært rått syns jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...