Gå til innhold

Tenk om du fikk en innkallelse til retten.....

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-05-07 23:36, talisar skrev:

hehe:)

og til de som tror at en firewall gir deg beskyttelse:) hahaha:)) den fjerner kanskje idioter som prøver å connecte til maskina di på porter du ikke vil, men dersom noen vil inn på maskina di så kommer de inn uansett om du har firewall på eller ikke, en firewall vil bare gjøer en MER attraktiv siden man da viser man kanskje har noe å skjule:)

Hehe.. bra skrivd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo bli "hacka" selv om du bruker modem eller isdn. Spørsmålet er hvor mye maskinen står på med internett. Det blir jo bare snakk om sannsynlighetsregning dette her. Er det en hacker som prøver seg akkurat når du er på nett kan du i verste fall bli føkka! Jeg syns personlig det grenser til paranoide tilstander når alle maser om hvor farlig det er med bredbånd. Har selv hatt bredbånd i mange år, og har aldri hatt og har heller ingen planer om å installere noen firewall. Man blir jo tross alt ikke hacka uten videre - man må ha en server gående på maskinen (evt. en trojan som man ikke vet om) som aksepterer inkommende connections. Uten det er det ingenting å hacke! Beste rådet er derfor å installere et antivirus program (alle respektable av-programmer oppdager trojaner også) fort som f* hvis man ikke allerede har det. Firewall er det ikke like viktig med syns nå jeg da... skaper ofte mer problemer enn fordeler

Nå blir det sikkert bråk men det driter jeg i :lol:

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-05-08 01:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 01:39, Langbein skrev:

Du kan jo bli "hacka" selv om du bruker modem eller isdn. Spørsmålet er hvor mye maskinen står på med internett. Det blir jo bare snakk om sannsynlighetsregning dette her. Er det en hacker som prøver seg akkurat når du er på nett kan du i verste fall bli føkka! Jeg syns personlig det grenser til paranoide tilstander når alle maser om hvor farlig det er med bredbånd. Har selv hatt bredbånd i mange år, og har aldri hatt og har heller ingen planer om å installere noen firewall. Man blir jo tross alt ikke hacka uten videre - man må ha en server gående på maskinen (evt. en trojan som man ikke vet om) som aksepterer inkommende connections. Uten det er det ingenting å hacke! Beste rådet er derfor å installere et antivirus program (alle respektable av-programmer oppdager trojaner også) fort som f* hvis man ikke allerede har det. Firewall er det ikke like viktig med syns nå jeg da... skaper ofte mer problemer enn fordeler

Hvis du noengang har lest Hacking Exposed bøkenen så ser du veldig fort at du ikke trenger trojaner får bli hacked.. Man trenger bare å vite om diverse hull (som folk skulle tettet med service packs og hotfixes hvis folk hadde giddi) for å klare hacke noen

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 01:42, DeejPhant skrev:

Hvis du noengang har lest Hacking Exposed bøkenen så ser du veldig fort at du ikke trenger trojaner får bli hacked.. Man trenger bare å vite om diverse hull (som folk skulle tettet med service packs og hotfixes hvis folk hadde giddi) for å klare hacke noen

Æsj, jeg leser aldri bøker :lol:

Jeg skrev ikke at man måtte ha trojaner for å bli hacka - jeg skrev servere også! Det er ofte feil i servere (f.eks. buffer-overflow) som gjør en maskin sårbar. Hvis man ikke installerer servere eller mystiske programmer som kan inneholde trojaner (f.eks. warez) så burde man være rimelig trygg!

Og hvis det er en feil i en server på maskinen hjelper det jo fint lite med firewall!

Lenke til kommentar

Med administrative verktør i WinXP Pro kan du velge at alle programmer som lastes ned fra nettet/installeres blir fjernet umiddelbart...

Dette brukes mye på internett-kaffeer, sykehus o.l.

Er enkelt og kjøre i WindowsNT :grin:

håhå.. min PC får dere ikke noe fra dere! + den anonyme proxyen kan jeg vandre dit jeg vil :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...