Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er kapasitetsbrukprising på ADSL så lurt?

Anbefalte innlegg

Dersom telenor har planer om å prise for nedlastet datamengde, er det vel lett for slemme folk å få folk til måtte betale MASSE? Det er bare å mekke ett program som sender masse ip-pakker til den aktuelle maskinen.. telenor klarer vel ikke å skille mellom pakker som man har bedt om, og pakker som bare kommer liksom?

er dette noe de har kontroll på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går nok an og kontrollere, men...

1. tviler på at de hadde gjordt det med tanke på at de kan tape penger

2. det er extra arbeid

på en annen side så hadde vist forbruker rådet stoppa det, (en liten stund i alle fall)

Lenke til kommentar

å sende pakker til en annen person for å få dem til å betale for forbruket er vel det samme som å bruke naboen's telefon linje til å ringe sex-telefoner i thailand.

er dette en mulighet, så BØR telehor sørge for at det ikke er en mulighet, ellers kommer de til å ha mange sinte kunder :smile:

forresten, kanskje det er en lur ide alikevel, så får de så mange klager at de bare må droppe hele greia alikevell :smile:

Lenke til kommentar
Den 2002-05-07 23:12, lavizh skrev:

Sinte kunder får vi uansett fordi de fleste av dem er dumme som brød ... Point : Når en fyr ringer og spør om han trenger et form for modem eller telefonlinje inn i huset blir jeg sint og smeller på røret, enkelt og greit og skriker idiot.

Jobber ikke du som kunde sevice hos telenor?

[ endret av Kjetil Lura den 2002-09-26 01:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 23:21, Kjetil Lura skrev:

Quote:

Sinte kunder får vi uansett fordi de fleste av dem er dumme som brød ... Point : Når en fyr ringer og spør om han trenger et form for modem eller telefonlinje inn i huset blir jeg sint og smeller på røret, enkelt og greit og skriker idiot.

jobber ikke du som kunde sevice hos telenor?

Haha... :lol: Hysterisk morsomt

(og god reklame for telenor) :lol:

Lenke til kommentar

telenor er jo ikke lure uansett, skikkelig idioter spør du meg, bare dyrt og dritt! synes alle burde boikotte hele dritten, glad jeg har NGT, men hvis telenor eier linjene egentlig så klarer de vel å føkke opp for meg og.

Har Hermansen hørt om å gi seg mens han er på topp? ikke føkke opp for hele norge før han går av lixom..

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg hvordan det er mulig å kontrollere. I så fall må telenor inspisere alle ip-pakker mer nøye enn det rutere gjør, og ha et underfundig system som klarer å skille mellom pakker man har "bedt om" eller ikke. Spør du meg, høres det helt usannsynlig ut. Dessuten er det vel ikke noe f.eks datatilsynet ville blitt glad for, at telenor til enhver tid har kontroll over hvor surfer liksom.

Lenke til kommentar

Quote:

Og du jobber i kundeservice hos Telenor? Jeg håper du spøker. Eller egentlig jobber hos Nextgentel.... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 08:59, Truman skrev:

Ikke vet jeg hvordan det er mulig å kontrollere. I så fall må telenor inspisere alle ip-pakker mer nøye enn det rutere gjør, og ha et underfundig system som klarer å skille mellom pakker man har "bedt om" eller ikke.

De hadde antagelig/forhåpentlig brukt et slags statistisk fratrekk i trafikkmengden til hver bruker for i det minste å kompensere for overhead og muligens for gjensendinger av pakker ved pakketap, men jeg tviler på at "jeg har ikke bedt om dette" funker på annet enn keep-alive o.l. Den som er med på leken etc.

Lenke til kommentar

Sint på naboen? skriv et lite virus som kotinuerlig går og laster ned en fil og legger den på /dev/null eller tilsvarende på win98 (kanskje vi på win9x måtte slettet filen etter hver nedlasting?) Uansett han hadde ikke merket noe diskplass tap og så kommer regningen :smile:

Bare synd at noe slikt bare hadde gjort Hermansen til en glad gutt siden da Imperiet hasn hadde tjent mere penger. Kanskje de har planer om å lage noe slikt selv :wink:

G.

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-05-08 10:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Jaja... hvis du virkelig jobber for Telenor, så burde du blitt sagt opp. Maken til likegyldig arbeidstaker. I tillegg så er det virkelig dårlig reklame du kommer med her.

Det ER faktisk en del eldre personer der ute som må/vil ha internett og ikke har peiling... Du har allikevel PLIKT til å hjelpe den personen på best mulig måte, ikke kalle han/henne for idiot. Du får betalt for den jobben du gjør, ikke sant?

Tror nok du bør finne deg en jobb på et bortgjemt kontor langt ute i gokk hvor du ikke har kontakt med mennesker i løpet av arbeidsdagen.

Beklager, men klarer ikke å motstå fristelsen : IDIOT!!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Dette er en av grunnene til at Telenor har så beryktet kundebehabdling...

iX

Lenke til kommentar
Den 2002-05-10 16:36, B|2bb3r skrev:

Tenk deg situasjonen der du får spam mail. Det er irriterende nok fra før, men i fremtiden med Telenor ADSL må du betale for spammen.

Ja, Bruker mye radio og video/tv på adsl, Må vel slutt med det når telenor begynner med det tullet som de babler om. Har telenor sakt hva som er mye i ned lastting 1mb eller 100gb, Noen som vet det.

Kjetil

[ endret av Kjetil Lura den 2002-09-26 01:39 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-05-10 08:02, lavizh skrev:

Jeg sitter _ikke_ i kundeservice for ADSL mot privatmarkedet. Takk gud for det :smile: ...

Du ser jo selv at jeg jobber i Telenor Networks, vi har _ingen_ kontakt med selve kunden, det er Telenor Pluss og Telenor Internett som har ansvaret der, men vi driver med ADSL på jobben, men det er mot operatører og ikke privat markedet.

lavizh. Du kaller ingen for idioter, Du er ansatt der for å hjelpe sånne som du kaller for idioter, Når du får sånne spørsmål så svarer du, Ikke alle er eksperter på data.

Kjetil

[ endret av Kjetil Lura den 2002-09-26 01:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-10 08:02, lavizh skrev:

Jeg sitter _ikke_ i kundeservice for ADSL mot privatmarkedet. Takk gud for det :smile: ...

Du ser jo selv at jeg jobber i Telenor Networks, vi har _ingen_ kontakt med selve kunden, det er Telenor Pluss og Telenor Internett som har ansvaret der, men vi driver med ADSL på jobben, men det er mot operatører og ikke privat markedet.

--------------------

Telenor Networks / Kundeservice

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-05-10 08:03 ]</font>

Tror ikke på deg, du jobber ikke i telenor, derimot så juger du så det renner hehe.

Hvis det derimot er slik bør du få sparken umidelbart, dette må jo være den værste som kan hende et firma at medarbeidere oppfører seg slik, og attpåtil med signatur til firmaet ROFL idiot.

er du en litt sint Telenor kunde kanskje ? :smile:

forunder meg isåfall ikke.

airguard

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-05-11 12:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

LMAO nå fikk jeg lyst på stjelenor du? NOT

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-05-11 13:22 ]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...