Gå til innhold

Hjelp!vil se film på tv men bildet blir"for stort"

ahaugla

Anbefalte innlegg

Hei.

Min tv viser nå hele pc-skjermens bilde.

Før var det slik at når jeg startet en film, så fylte filmen opp tv'n, uten at du mistet noe av bildet. Nå gjør den ikke det lengre.

Det skjedde etter en driveroppdatering.

Pga mitt hovedkort (socket A fra MSI) må jeg bruke en gammel driver (27.2, for å unngå blå tv-skjerm), dette har fungert helt fint, helt til at jeg måtte installere driveren på nytt. Nå blir ikke filmen bilde lengre automatisk tilpasset tvn's ytterkanter. Bildet fortsetter utenfor tvn's kanter, og jeg må bevege musen for å få se hele bildet....

Jeg har nvidia Gforce4 mx460 skjermkort.

Hva kan jeg gjøre for å få automatisk tilpasning av bildet til tvn's skjerm igjen?

:cry:

Forslag mottas med en stooooor takk!

Endret av ahaugla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et gannelt kort med 32MB minne som jeg tror stammer fra Nvidia (ja, det er det jeg bruker)

men når jeg skal ha bildet på tv'n, så fyller det ikke hele skjermen, jeg har også en widesceen tv.

finnes det noen enkel måte å fikse dette slik at det blir riktig?

jeg har også powerstrip, det skal det jo gå an å sette egne oppløsninger, er det noen som vet hvor høye oppløsninger en 32" widescreen crt tv støtter?

Lenke til kommentar

Heisann, må først takke "nightwish".

Nå fungerer det for meg igjen....

Til "the cool kid": Har det samme problemet jeg, hvis det er slik at du får en svart stripe over og under, men ingen på siden av bildet på tv'n.

Tror det er pga at filmene ikke ligger i 16:9 format, men et annet bredformat.

Da er det ingen ting å gjøre hvis du ikke vil "strekke bildet" (til feil proposisjoner).

Hvis du har svarte striper på siden av bildet på tv'n, skal du kunne bruke zooming i en av de andre menyene på samme plassen som "nightwish" snakket om for å dra bildet proposjonalt riktig ut mot kantene av tv'n.......

(under instillinger for skjermkortet, "additional properties", "video mirror controlls", "enable video mirror zoom", zoom her så mye som er nødvendig)

Håper det løser seg, for det er fryktelig irriterende når ting ikke fungerer som en vil at de skal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...