AntifA Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Noen som kan svare meg på hvordan i huleste kan forandre størrelsen på bilder?? Skal laste opp et bilde av meg selv, og det kan ikke være stort større enn et passfoto. Så jeg tok et ganske stort bilde, forandret størrelsen, lagret det som et nytt bilde, men når jeg skulle laste det opp var det fremdeles like stort. Har prøvd både med imaging og Adobe photoshop, samme problemet.. Dette kan jo ikke være så sinnsykt vanskelig, er nesten pinelig å måtte spørre om det.. :smile: Lenke til kommentar
allyse Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 I photoshop: Her er en fremgangsmåte som du bør være 100% sikker på virker (mye av det som ikke trengs å gjøre, men for å være på den sikre siden:-) ) Når du har åpnet bildet, flatten image om nødvendig (Layer-->Flatten Image), vel så select-->all hele bildet blir merket, så image-->image size, velg størrelsen i pixels (eller annet), ok. Lagre bildet som en ny fil eller bruk file--> save for web Husk å åpne den nye filen. Mvh Allyse Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 8. november 2001 Forfatter Del Skrevet 8. november 2001 Fabelaktig! thx! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå