wim Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei, jeg kjøpte nettopp en AMD 64 3200, Corsair TWINX512-3200c2 ddr ram og MSI NEO platinum hovedkort. Jeg var meget godt fornøyd når jeg fikk pakken i posten og startet å bygge den nye pc'en med en gang. Men når jeg skulle boote plugget i strømmen startet pc'en av seg selv og ga fra seg et kort pip. Derretter skjedde det ingenting bortsett fra at ett likt pip kommer ca. hvert 5'te saekund. Har noen peiling på hva dette betyr? Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det kan høres ut som feilinstallert minne. Du fikk med en slik status-led-greie? 4 LEDs som sitter på ei skinne du fester bak på maskina? Den vil si hva som er galt. Har du ikke den; prøv minnet ditt i de andre soklene. Jeg fikk et (neo2 riktignok) hvor minneslottene var feilmerket. Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 nei, jeg kjøpte ikke de med lys bakpå... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Han mener S eller D-Bracket... den får du med i hovedkortet!!!! Monter den om den fortsatt ikke er koblet til Hovedkortet... Bruk manualen til å se hva lysene betyr... Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg fikk det til å virke ved å bytte slots. Men nå har jeg ett annet problem. Etter å ha innstallert nvidia driveren vil ikke pc'en boote. Jeg startet i safe mode, og da stoppet pc'en ved fila mup.sys . Da la jeg inn windows på nytt med fiks (ikke formatering), og da virket det. Men samme problemet kom etter jeg la inn drivere til hardware, men nå ser det ut som alt virker (etter mange reinnstalleringer). har noen vært borte i dette problemet? Lenke til kommentar
jossy Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har K8N Neo PE, Amd64 3000+, 1GB xl minne.J eg fikk problemer jeg også. Maskinen ville ikke boote, bare svart skjerm. Og den brukte hundre år på å slå seg av, når jeg kom inn en sjelden gang. Men jeg lastet ned de nyeste driverne med live update3 som skal være med på cd-en. Nå har ikke maskinen fått et problem, utenom at den bruker så lang tid på å slå seg av. Jeg er veldig fornøyd!! Lenke til kommentar
Det0x Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Ikke noen problemer overhodet her Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Ka slags hk var det? si litt mere om det. MSI 915P Neo2 Platinum MSI 925X Neo Platinum MSI K8N Neo Platinum MSI K8N NEO2 Platinum Hvilken av disse er det? Hørt at mange hk med amd 64 system er veldig ustabilt med en del ram typer. Sjekket om ditt hk støtte ramen du har skaffet deg? Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hovedkortet mitt heter MSI K8N NEO Platinum. nå har jeg nettop flasha, får håpe at det virker bra fra nå av. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hei, jeg kjøpte nettopp en AMD 64 3200 Ka du trur, flabben? Av de hovedkortene du har listet opp, er MSI K8N Neo Platinum det eneste som er for Socket 754, og da hans 3200+ prosessor. NEO2 er til Socket 939. (De andre er til Pentium tror jeg.. Shoot me if i'm wrong) Endret 8. september 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg bestilte hovedkortet ut fra ram-typen hos komplett (det ble listet opp som kompatibelt) så jeg skulle tro den virket Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har akkurat samme hovedkort og ram som deg, wim. Ingen problemer whatsoever.. Du kjører forresten brikkene i slot 1 og 3? Lenke til kommentar
wim Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jeg kjører RAM'en i slot 2 og 3. Nå fungerer det aldesles glimrende, etter å ha flashet BIOS'en til versjon 1.3 Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Brukte du da Live Update eller Flasha du den med en vanlig disk? Lenke til kommentar
wim Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jeg brukte Live update, lagde en disk tilfelle alt gikk til h*lvete. Så flashet jeg faktisk i Windows, og dette gikk helt uten problemer Lenke til kommentar
wim Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Nå viser det seg at problemet ikke var løst, windows henger seg fortsatt når det skal boote. Jeg prøvde å putte ram'en i slot 1 og 3, men det ga akkurat det samme resultatet. Lenke til kommentar
wim Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Mitt PSU leverer 12v i 17a, kan dette være årsaken? har hørt at adm 64 krever 18a Lenke til kommentar
wim Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Nå har jeg kjøpt nytt psu som leverer 30A@12V , men fortsatt samme problemene. Det som er rart er at den booter helt fint opp i Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå