_Ferrari_ Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Jeg har koblet opp utsyret, fått beskjed om at "trådløs nettverkstilkobling er koblet til" Men internett fungerer ikke! Det jeg lurer på da er selfølgelig hvorfor? Ikke link til nettverks guiden, den har jeg lest uten å få noe nytte av den! Utstyret er 1 stk SMC 2.4Ghz 54 Mbps Wireless Cardbus Adapter 1 stk CNet Smart Wireless-B Router Endret 8. september 2004 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Ingen?? vær så snill! Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvilken adsl leverandør har du? Ved bruk av f.eks telenor må du sette opp PPoE i routeren, og fjerne all telenor oppkoblings softwaren i pc'en. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har Smartcall. Koblet opp hele tiden. Smartcall leverer brebånd gjennom kabel-tv. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Sjekk at DHCP er aktivert i routeren. Hvis DHCP er deaktivert må du stille in IP og DNS manuelt i windows. Endret 8. september 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har du kryptering etc. på systemet? Har du satt opp routeren skikkelig med L/P ? Har du konfigurert PC'en til at du skal hente nettet fra LAN? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Funker det på kabel da? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Det funker på kabel. Skrudde på akkurat nå! Det virker plutselig!! Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Nå fikk jeg et nytt merkllig problem. Nå virker internett bare trådløst, og ikke me kabel fra Kabelmodemet til PC'en. Hva er galt nå? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Bruker du Windows sin innebygde tilkobling eller et eget program? Hvis det følger med et eget program for oppkobling, skru av at windows selv kobler seg opp og bruk det andre programmet. I SP2 til XP er det blitt mye enklere å koble seg på trådløse nett og det er mye mer stabilt. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Nå fikk jeg et nytt merkllig problem. Nå virker internett bare trådløst, og ikke me kabel fra Kabelmodemet til PC'en. Hva er galt nå? Kan hende at du har sperret kabel eller noe.. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Sperret kabel??? hmmm. Nei altså det funker bare trådlødt, ikke med kabel fra modemet til pc'en Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Sperret kabel??? hmmm. Nei altså det funker bare trådlødt, ikke med kabel fra modemet til pc'en Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kan høres ut som kabelmodemet bare godtar en mac addresse om gangen. Prøv å slå av kabelmodemet mellom hver gang du bytter (og la det være av i noen sekunder) så kanskje det virker litt bedre. Viss routeren din har litt fancye funksjoner kan det klone mac addressen i nettverkskortet ditt og du slipper hele problemet .. eller det kan være noe helt annet som gjør det hele! Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Jeg kan klone ja. Hvordan finner jeg MAC adressen til nettverkskortet i datamaskinen min? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg kan klone ja. Hvordan finner jeg MAC adressen til nettverkskortet i datamaskinen min? Bruk kommando linjen. skriv: ipconfig /all så finner du MAC adressen. (XX.XX.XX.XX.XX.XX) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå