lobster Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg trenger hjelp til å sette opp riktige partisjoner for installasjon av Fedora på en ny harddisk. Disken er en Segate Barracuda 160GB. Hva bør swap partisjonen være på? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 har ikke fedora en auto partition dings? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Finner ikke den jeg. Det eneste jeg får er at jeg kan sette Primary og Logical partition. Nå ser jeg at jeg kanskje skulle lastet ned http://fedora.redhat.com/projects/anaconda-installer/ i stedet for den dos greia jeg har oppe. Problemet er at jeg ikke finner noen ISO slik at jeg får brendt denne.. Endret 8. september 2004 av lobster Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) ... i stedet for den dos greia jeg har oppe.Problemet er at jeg ikke finner noen ISO slik at jeg får brendt denne.. Pleeeeaaase, ikke si DOS. cfdisk er forøvrig et fint partisjonsprogram som sikkert følger med. Endret 8. september 2004 av Langbein Lenke til kommentar
lobster Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hehe.. Vel, det ser tilsynelatende ut som dos... Jeg tenkte derfor at det er en grei terminologi å bruke slik at dere forsto hva jeg mente.. Som dere faste Linux-guruene har sette så har jeg lagt inn en del tråder på forumet der jeg har klaget på hvor n00b jeg er på Linux. Å si til meg at jeg skal kjøre CFdisk sier meg dessverre ingen ting (men takk for tipset) hehe Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kommandolinje, konsoll og liknende ord klinger bedre i mine ører enn det ufyselige ordet DOS som likner veldig på dass cfdisk er et partisjonsprogram som følger med de fleste distroer, og det er et konsollprogram. Du må være logget inn som root og skriver da bare "cfdisk" i et terminalvindu for å starte det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du skal da få en GUI-installer? Hvor mye RAM har boksen? Installerer du fra cd? Driver btw. å tar screenshots til en oppdatering av howtoen... Føler at den har ligget en smule død i det siste. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Jeg lastet ned en ISO for nettverksinstallasjon. Jeg har 1GB minne på maskinen. Når jeg booter får jeg kun opp tekst basert installer. ---------- Hvor finner jeg tilbake til stedet der jeg kunen velge hvilken ISO jeg skulle laste ned... Det var et nettsted der jeg kunne velge mellom to ulike nettverksinstallasjonsmetoder..... Endret 8. september 2004 av lobster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå