*T* Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Slackware, er det gratis? Eller er det lisens på slikt? Hvis det er gratis, hvor kan en da laste det ned? Evt hvor kan man kjøpe det? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Gratis. Last ned fra sunsite.uio.no Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Tror ikke sunsite (UiO/Uninett) har Slackware. ftp.sunet.se har den ihvertfall. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 hvis du trur det er lisens på slackware anbefaler jeg deg å snakke med en venn eller.no'n som har erfaring med det. Tviler på at du i det hele tatt greier å legge inn Slack uten hjelp.... Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 13:17, laaknor skrev:hvis du trur det er lisens på slackware anbefaler jeg deg å snakke med en venn eller.no'n som har erfaring med det. Tviler på at du i det hele tatt greier å legge inn Slack uten hjelp.... Er det teiteste eg har hørt, Slackware er faktisk blant di enkle og instalere. En simpel og grei "steg-for-steg" installasion prosedyre. Kan man engelsk klarer han det. Starta med slackware selv og bruker det den dag i dag. Bruke cfdisk til partitioneringa, som er MEGET enkelt. Og som eg sa, instalasionen kan nesten ikke bli enklere. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 får du med KDE og Gnome i slackware? Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 KDE og gnome er i Slackware ja. Slackware 8.1 Beta 2 er ute osså (slackware-current) treet. Lenke til kommentar
Kattekok Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 når man ser på hva folk lurer på her (hvordan lisens, om kde/gnome følger med) så er slackware HELT feil valg. Slack er en fin distro det (synes nå jeg) men absolutt ikke noe for nybegynnere. Man vil få mye mer ut av å velge en mer nybegynnervennlig distro som redhat eller mandrake. Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Starta jo en gang eg osså. Lurte på mange rare ting selv. Fjernet windows, inn med slack. Lenke til kommentar
*T* Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg trodde det var et ærlig spørsmål ang lisens og slikt... Har aldri vært borti Unix/Linux, kun holdt på med windows. Derfor tenkte jeg at jeg skulle teste Mandrake/Redhat/Slackware, og siden jeg ikke er særlig for piratkopiering (prøver å holde det på et minimum i allefall), lurte jeg på om dette er gratis eller ikke. Grunnen til det, er at jeg mener å huske for en tid tilbake at Unix var lisensbasert (arrester meg hvis jeg tar feil), og at det mulig er det enda. :?: Må jo ta installasjon av Slackware som en utfordring da... Lærer jo ikkeno hvis alt skulle være like planke som windows (ikke for at det funker bra men det er i allefall rimelig lett å installere). :smile: Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Slackware er en fin m*te og l*re seg linux med. Og enig, man l*rer ikke noe av en br*te med "Wizzards" som instalerer ditt og datt for deg. Alle klarer og trykke p* ikoner. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 22:09, lur? skrev:at Unix var lisensbasert (arrester meg hvis jeg tar feil), og at det mulig er det enda. :?: Det fins fortsatt kommersielle versjonar av Unix ja. Men her er ein link til info om GNU GPL, lisensen som Linux er utgitt under. Quote: Må jo ta installasjon av Slackware som en utfordring da... Lærer jo ikkeno hvis alt skulle være like planke som windows (ikke for at det funker bra men det er i allefall rimelig lett å installere).:smile: Fin holdning.. :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: SunChaser skrev (2002-05-08 22:16):Slackware er en fin m*te og l*re seg linux med. Og enig, man l*rer ikke noe av en br*te med "Wizzards" som instalerer ditt og datt for deg. Alle klarer og trykke p* ikoner. Mangler æøå? =P Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hehe, eg brukte links i konsoll og så ikke dette før nå. For gjøre noe med det. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 har slack 8.1 på boksa her...ikkje så komplisert, men komplisert nok...har ikkje installert gnome eller kde....skal eg ha desktop bruka eg windows.... bør vel nesten sette seg meir inn i linux...kun brukt maskina til nokre eggdrops og RTCW server til no.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå