larsipan Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Fikk min nye kjære shuttle SN85G4 (v2?) i går! Satt inn en gammel 512MB 2700 Corsair RAM, gammel 120GB WD harddisk ig mitt kjære;) G4Ti4200 gainward kort... Men når jeg satte inn CPU`en så smurte jeg på nesten all Goop`en som fulgte med shuttle`n, og smurte greit utover! Syntes cpu er litt varm 56-59 Idle, litt over 60 på load! 1. kan jeg ha smurt for mye eller lite goop på? er det mulig og sette kjøleribba "skeivt på", slik at den ikke har god kontakt? 2. Bråker psu en del`?? trodde de skulle være veldig stille... 3. Noen som opplever at vifta "ruser" ved enkle operasjoner som ved å browse filer o.l?? 4. Og hvordan vet jeg om jeg har versjon 1 eller 2 av SN85G4``??`? (på esken står det ingenting om v2 - står kun SN85G4.. er det riktig??? Trodde v2 skulle være mye stillere enn den forrige, og syntes min bråker en god del faktisk, så jeg har begynt å lure. (men kan jo stille vifta i smartfan til nesten uhørbart, men da bråker jo grafikkort og PSU:( ) Og når jeg bruker min nye NEC 3500 dvd brenner , begynner lyden og hakke... gjelder også ved spilling... Noen som kan gi meg noen hint?? mvh Usikker:) Lenke til kommentar
larsipan Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 tror dere mitt gamle sb Audigy kort er veldig mye bedre enn det som står i??? Lenke til kommentar
larsipan Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 kan kvaliteten på goop`et ha noe å si her?`? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) 1. kan jeg ha smurt for mye eller lite goop på? er det mulig og sette kjøleribba "skeivt på", slik at den ikke har god kontakt? 2. Bråker psu en del`?? trodde de skulle være veldig stille... 3. Noen som opplever at vifta "ruser" ved enkle operasjoner som ved å browse filer o.l?? 4. Og hvordan vet jeg om jeg har versjon 1 eller 2 av SN85G4``??`? 1. ja, du skal egentlig bare ta som ett knappenålshode. 2. vifta i psu går på ett veldig høyt turtall, bytt vifte å du bil oppleve lavere støynivå. 3. Hvis du har vifta på "smart fan" skrur pcen viftas turtall automatisk opp ved en viss temperatur. Dette kan stilles i bios. 4. se på hovedkortet ved agp slotten. der står det sn85g v2 eller sn85g(muligens SF85) håper det kan hjelpe noe på veiene. Endret 8. september 2004 av kverna Lenke til kommentar
larsipan Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 yes skal skjekke versjon nummer der du sa:) knappenålshode??hmmm.kanskje kjøpe actic silver, ny stillegående vifte da! Har et spm til... på mitt "eldgamle" g4ti4200 kort bråker vifta en del... trenger den strengt tatt vifte ?? kan jeg slå av den uten at det skader kortet```? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 yes skal skjekke versjon nummer der du sa:) knappenålshode??hmmm.kanskje kjøpe actic silver, ny stillegående vifte da! Har et spm til... på mitt "eldgamle" g4ti4200 kort bråker vifta en del... trenger den strengt tatt vifte ?? kan jeg slå av den uten at det skader kortet```? Du skal ha på miniatyrisk lite goop ja. Skal være så lite at du nesten kan se kjernen på CPUen. Hold deg unna vifta på grafikkortet. Tar du av viften så tror jeg neppe at kortet ditt vil leve lenge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå