Musty Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har et sapphire radeon 9800 non-pro som jeg lenge har kjørt på pro clock. Funker for meg glimrende.. oppnår det samme som 9800 pro i alle tester jeg har kjørt. I grunn kan jeg ikke helt se forskjell på det kortet og et pro kort. Men nå er saken den, at jeg har gått til innkjøp av en ny pc for en kompis. Da har jeg kjøpt et 9800 Pro til ham. Jeg lurer da på om jeg skal heller gi han 500 spenn tilbake, og ta pro kortet selv og han får mitt non pro kort. Vil det i det hele tatt være verdt å demontere min pc for å bytte? Det bør vel også tas til betraktning at jheg har en Zahlman heatpipe på mitt kort, som da seff må demonteres og monteres på det nye pro kortet dersom det skal byttes... Blir det for mye styr for ingen ting? Skal ikke se bort i fra at jeg bytter skjermkort om et års tid eller noe sånt.. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hmm, jeg ville vel kanskje byttet kort da du garantert vil kunne klokke pro kortet enda litt nærmere XT speed om ikke et stykke over orginal 9800XT speed..men det er jo egentlig opp til deg.. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvis du ikke merker noen forskjell i noen slags tester og spill mellom de to kortene så er det egentlig ikke noe vits i å bytte. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 jeg har enda ikke testet pro kortet.. det jeg mener er at for meg ser det ut som om mitt non pro kort nå er et pro kort.. windows sier det er pro, og jeg kjører det som sagt på pro hastigheter, og det funker som et pro kort.. om jeg klarer å få det opp på XT hastigheter tviler jeg på.. men kanskje jeg klarer det med det nye slik som b0rre sier.. hmm.. dilemma... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du kan jo kikke under kjøleribba og sjekke om det har 360 kjerne. Stor sansynlighet når det er kjøpt i det siste. Har selv et jeg har flashet til XT, får da 6600 poeng i 3DMark03 på std XT hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå