Gaupa Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hei, Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo A1630 som jeg er veldig godt fornøyd med, bortsett fra en ting med skjermen; Etter å ha kommet inn på kontoret etter en halvtimes lunsjpause, og åpnet maskina igjen var skjermen helt svart. Slo maskina av og på, alt funket, så tenkte jeg ikke mer på det. Da jeg skulle hjem og pakket opp maskina fra veska, viste det seg at jeg hadde glemt å slå av PCen. Når jeg åpnet lokket så jeg den samme svarte skjermen igjen. Nå begynte det hele å irritere meg. Skulle ut et ærend, så jeg pakket ned PCen i kofferten med strømmen på, og åpnet den i bilen. Surprise, surprise, skjermen var svart... NESTEN. Pga dagslyset som var i bilen så jeg et skimt av desktopen min, men dette var sinnsykt utydelig. Nå begynner jeg å lure på om det er noe som virkelig er galt. Jeg har sjekket på strømsparing og slått av funksjonen om at den skal gå i hvilemodus om den ikke er i bruk på en stund og slått av funksjonen som gjør at den går i hvilemodus når jeg lukker lokket. Er det noen som har noen anelse på hva det er som kan være galt? Dette er faktisk grenseløst irriterende! På forhånd takk! PS! Maskina er forresten helt ny, fikk den i går. Endret 8. september 2004 av Gaupa Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Nå lukket jeg lokket i 30 sekunder med samme resultat... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei! Det kan være hardware-kontrollert den skjerm"slukkinga", for å spare batteri...Det samme problemet hadde en kompis av meg, men det var når PC'en sto i ventemodus. Han oppdaterte driverne på skjermkortet, så ble alt fint. Mulig du kan prøve det... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Husket en ting. Gå på kontrollpanel -> strøalternativer -> avansert. Der er det en underdel som heter "av/på knapper". Sjekk der Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Tipper det er en innsilling som gjør sånn at den går i hvilemodus når du legger ned skjermen. Les i brukermanualen hvor du kan endre det... Du kan prøve å dytte ned en liten bryter som du sansynlig vis har helt inntil skjermen(oppå). Se hva som skjer.... Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har den samme maskinen med det samme problemet. Aner ikke hvorfor det er slik desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå