Gekki Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Saken er den at når jeg skulle starte maskinen min i dag gikk det helt fint! Så gikk jeg over litt å fant ut at det var en del IRQ problemer, hakke peiling hvorfor, var ikke sånn i går:( Prøvde å fikse det + at det var en driver etc. som måtte oppdateres, restartet, men kom ikke inn igjen. Det som er så rart er at windows laster bak bilde, hører oppstartslyden og alt det der, setter jeg i en cd så begynner den å jobbe. Men jeg ser ingen ting, bildet stopper der hvor all informasjon vises, etter POST:( Ser informasjonen, men bildet kommer ikke videre. Dette haster litt, kan dere hjelpe meg? mvh, Gekki Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Dette haster virkelig, kan dere ikke hjelpe meg?? mvh, Gekki Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Prøvd å resette BIOS til default igjen? Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Jepp, det er prøvd, men med ingen suksse. Flere forslag? Haster. mvh, Gekki Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Dra ut flest mulig av tilleggskortene og se hva som skjer...kanskje du blir kvitt en konflikt og kommer videre. Er ingen ekspert på området... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei! hadde samme problemet for en god stund siden.. Jeg vet ikek hva som er problemet, men vi la inn windwos på nytt igjen.. Husker ikke vhordan jeg kom meg inn i dos uten å starte på nytt men kansje noen andre vet det.. hvis du har cabs enabled skriver du bare inn kommandofilen til install wndows... Eller du kan putte i cd'n å skrive i DOS hvor installer fila er... Det virket hos meg!! Håper dett hjelper deg... MVH Jørgen Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Så du mener at jeg må installere win på nytt, med hele formateringa og greier?? Kan jo prøve å ta ut tillegskorta, før jeg legger inn win på nytt? Flere forslag? Må ha maskinen ferdig il torsdagskvelden. mvh, Gekki Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 HVis det er win2k eller winXP du har så boot opp med cd, så i recovery console og skriv ny mbr og bootsector. Virker som det er mbr som er fucka.. Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Kjører Win ME, skal det virke der å? Sjønte ikke helt hva du mente, kan du forklare litt nærmere?:) Dette begynner å haste. mvh, Gekki _________________ **** Gua = [krefter til å seire] **** [ Denne Melding var redigert av: Gekki på 2002-05-08 14:03 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Har du gått i systeminfo og sjekket der? kommer du opp i sikkermodus? Er bios stilt inn til å la os'et styre irq? Det er også et sp.mål om ME og resursstyring, ikke for å strø salt, men det kan ha litt med det å gjøre. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Kommer du deg inn i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Tok ut alt av tilleggskort, starta opp, skjekka om IRQ'en i BIOS var stilt på auto, det var den. Kom inn i windows (normal), men IRQ-konfliktene var der fortsatt. Dette medfører at jeg ikke kan bruke skjermkortet, lydkortet, nettverkskortet, ATA-133 kontroller etc. Jeg får ikke rette opp i IRQ-konfliktene, + det er mange av dem, må jeg konfigurere dem manuelt?? Flere forslag? Haster. mvh, Gekki Lenke til kommentar
SNEBoP Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 feilsøk med msconfig.... start>kjør msconfig http://search.microsoft.com/gomsuri.asp?n=...s/Q281/9/95.ASP hvilke endringer er gjordt siden feilen oppstod... (hvilke drivere er oppdatert) hvilke irq er det som har konflikt? prøv å assigne en annen irq... har du noen konkrete feilmeldinger eller screendumps av feilen? løkka t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå