Gå til innhold

Ny pentium 4 maskin

Anbefalte innlegg

Hei. Skal nå ha ny pc. Og trenger derfor litt hjelp til valg av deler.

Det jeg har nå er:

Abit A17

Pentium 4 2,8

AOpen 350W

Det jeg trenger er:

Kabinett - Disse har jeg sett på: Casetek CK-1020-5A , Casetek CK-1020-2 IQ-Eye , Thermaltake SViking VA4000 , Lian Li Miditower, Aluminium, m/USB , Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sort , Miditower, "Air Black" , Miditower, "R103B" , AeroCool SR Gamer SortAero X-202 . VAr vel de fleste jeg hadde sett på. Hvilket kan dere anbefale? Vil helst ha en som er litt stille. Thermaltake SViking VA4000 virker fin og stille. Ellers hvordan er Lian li? Er det stille?

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA bra valg? Trenger jeg no eksta strømtilkobling for at den skal virke?

Ram: Her er jeg helt blank. Hvilke kan dere anbefale så det ikke blir ustabilt? rundt 1000 for hver 512 brikke hadde vært greit. Tenkte på en 512 brikke og oppgradere siden med en 512 til. eller skal jeg bare kjøpe en dual pakke med engang? Forkjell fra dual pakke og bare 2 briker?

Skjermkort: PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB ? Eller hvordan er ytelsen til MSI RX600XT-TD128 ? eller andre X600 kort? bedre enn Radeon 9800?

Hva ville dere tatt?

Mus: Mx510

Musematte: Func

Pc'en skal brukes til det meste ;)

Takker for alle svar.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lian Li kabinetter er veldig fine da og i solid kvalitet

Pluss at hovedkortet støtter kun agp og ikke det msi kortet som forøvrig er i pci express x16

Og ja Seagate disken er ett bra valg ja

Twinmos ram går sikkert fint vil jeg tro...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Skjermkort:det 600XT kort er et PCI express kort og er ikke i nærheten av ytelsen på R9800 Pro om jeg ikke husker helt feil.

Konklusjon: Gå for R9800 pro

Hovedkort: Som Pinnella så begynner 478 sockets hovdkort og bli ganske så gamle nå. konklusjon: men alt er opp til deg.

Minne: Gå for twin mos, er det beste og rimligte merke etter min mening. Men skjal du ha det råeste minne brikkene kan du jo kjøpe et par OCZ brikker, men de er ikke billige.

Konklusjon: 2X 512 PC3200(eller høyere) Twin mos min annbefaling.

Harddisker: Seagate 200gb er det beste diskene du får til lagring, etter hva jeg har hørt, skal kjøpe et par sånne til neste års TG tenker jeg meg :p

Konklusjon: kjøp den Seagate disken om ikke fler, og hva med en raptor 74 gb til OS?

Cpu: Er helt grei den, men jeg selv ville gått for et amd 64 system

Konklusjon: Ditt valg.

Kabinett: du vet at jeg ikke liker sånne fancy kabinetter :p

Konklusjon: ville kjøpt denne jeg da men: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6277B :)

Mus Og Musematte: Supert valg, værtfall til spilling :thumbup:

PSU: Jeg ville egentlig gått for en kraftigere PSU, siden oppsettet ditt virker litt for kraftig for en en Aopen 350 watts psu, altid greit med litt ektra power sånn at du ikke får noen stabilitets problemer, PSU er ganske viktig den for at pcen skal kjøre optimalt.

En siste ting: skal du plutselig bruke pcen din til alt nå? syns du sa "ikke noe spill" for en stund siden på msn jeg :p

Men dette er min mening værtfall, håper det hjelper.

Endret av remy5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei.

Har nå, og bestilt..

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum m/Enhanced Latency

Thermaltake SViking VA4000

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA

Abit AI7

Pentium 4 2.8 ghz

Skjermkort har jeg ikke bestemt meg enda. Hva syns dere? Bra nok denne?

Vet dere ikke liker hovedkortet og cpu'en nå til dags.. ;) men jeg bruker det litt til. :) men ramen, funker den bra? Hørt at OCZ skal være bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...