DesertGlow Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg går for tiden på en privatskole som koster en del med penger. Er det noen som vet om jeg kan utgiftsføre skolepenger på mitt eget firma? Det er strengt tatt snakk om etterutdannelse siden jeg allerede har en grad fra høyere utdannelse fra før. Utdannelsen er relevant i forhold til firmaets drift. Man ser til stadighet at firmaer betaler for etterutdannelse for sine ansatte, så det bør være noen hjemmel for dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Har du A/S ? Endret 8. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Har du A/S ? Nope, kun enkeltmannsforetak Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du burde jo kunne det ja.. Særlig hvis det er for etterutdanning å regne. (Vet bare at en del utenlandske selskaper i Oslo spanderer plass på Int'l for selskapets representanters barn. Nå er jo Int'l altså ungdomskole og vgs (Junior high og high school). Forøvrig opererer Oslo International med forskjellig priser hvis selskaper/ambassader betaler, eller om foreldrene selv betaler ) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Fylkesskattekontor og likningskontor/skatte-etat bør kunna gi alt info du trenger, jeg regner med at du har en del utgifter som kan utgiftsføres hvis videreutdannelsen er direkte relatert til ditt yrke/ næringsvirksomhet. Lykke til... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hm, får en følelse av at jeg i så fall ville miste retten til stipend/lån fra Lånekassen... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hm, får en følelse av at jeg i så fall ville miste retten til stipend/lån fra Lånekassen... Den følelsen er nok rett Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Lånekassen trenger vel ikke ha noe bevis på at du betaler for studiene dine "selv"? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det du derimot kan ordne er at selskapet ditt utbetaler deg en form for stipend for vidreutdanning som vil komme selskapet ditt til gode. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Den store legat-boken er din venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå