Janivars Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Heisann.. Jeg har bestemt meg for dette headsettet : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHEH2270 Headsettet vil fungere optimalt med dette lydkortet ikke sant? Creative Labs Sound Blaster® Live! 24-bit ADVANCED HD™ lydkort Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det vil fungere greit med Live'en din. Ikke optimalt, dog. Da må du koble Sennheiseren til en god CD-spiller eller forsterker. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Det vil fungere greit med Live'en din. Ikke optimalt, dog. Da må du koble Sennheiseren til en god CD-spiller eller forsterker. Hva er greit da? sånn nesten helt nice eller middels?? Liten vitsi å kjøpe et headset til 1000 kr hvis det gir bare lyden til en for 500 av samme slag ( lukkede) Btw : når vi først er inne på det. Hvilke andre lukkede store headset er det som finnes til ca 500 kr da? Endret 8. september 2004 av Janivars Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Lydkortet begynner å bli litt gammelt, så det er nok største "flaskehalsen". Audigy2 er en god del bedre, både til spilling og musikk. Chaintech 710-ett-eller-annet, koster ikke stort, og låter visst veldig bra. Det kommer også an på hva du skal spille. Er det 128 kbits MP3'er, er det ikke så nøye hvilket lydkort du har, da funker Live'en din helt greit. Det finnes svært få gode, lukkede hodetelefoner til under 500,-. Det koster en del å lage selve klokkene som skal isolere, og da blir det ikke mye igjen til selve lyden. Det er mye lettere og billgere å lage åpne konstruksjoner. Koss har vel noen litt større saker i den prisklassen, men ikke noe jeg ville brukt penger på. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Lydkortet begynner å bli litt gammelt, så det er nok største "flaskehalsen". Audigy2 er en god del bedre, både til spilling og musikk. Chaintech 710-ett-eller-annet, koster ikke stort, og låter visst veldig bra. Det kommer også an på hva du skal spille. Er det 128 kbits MP3'er, er det ikke så nøye hvilket lydkort du har, da funker Live'en din helt greit. Det finnes svært få gode, lukkede hodetelefoner til under 500,-. Det koster en del å lage selve klokkene som skal isolere, og da blir det ikke mye igjen til selve lyden. Det er mye lettere og billgere å lage åpne konstruksjoner. Koss har vel noen litt større saker i den prisklassen, men ikke noe jeg ville brukt penger på. er nok for seint å bytte lydkort.. Allerede bestilt pcn.. Tror det blir integrert i hovedkortet hos dell oxo Men men.. Men altså, brutter har en KOSS UR20, den er stor, god, og isolerer noe lyd. Lyden er jo seff ikke veldig bra. Men grei nok til det enkle. Den koster 270 kr ca på nettet. Et lignende headset som koster 500 kr må jo ha bedre lyd enn det.. Er nemlig ikke sikkert jeg får rabatter på headsettet mitt, og dermed blir 1000 kr en del penger for fattige mg.. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 hmm....kanskje heller vurdere Sennheiser HD497 eller HD477? Helt greie saker til en fornuftig pris. De er åpne, dog. Du må shoppe hos Microplex? Da blir det enten Sennheiser eller Koss, tydeligvis. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 hmm....kanskje heller vurdere Sennheiser HD497 eller HD477? Helt greie saker til en fornuftig pris. De er åpne, dog. Du må shoppe hos Microplex? Da blir det enten Sennheiser eller Koss, tydeligvis. Men poenget er at jeg vil ha lukket !! er så fan av det.. elsker det !! Lenke til kommentar
JensL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skjønner godt at du liker lukkede hodetelefoner, liker dem meget godt selv. :-) Sennheiser HD280 Pro blir litt for dyre? Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Skjønner godt at du liker lukkede hodetelefoner, liker dem meget godt selv. :-) Sennheiser HD280 Pro blir litt for dyre? Mye koster dem? Hvor på nettet kan man få kjøpt dem? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skjønner godt at du liker lukkede hodetelefoner, liker dem meget godt selv. :-) Sennheiser HD280 Pro blir litt for dyre? Mye koster dem? Hvor på nettet kan man få kjøpt dem? Har ikke sett så mange som har dem, men HPX.no hadde dem, faktisk. De ligger på litt over 1.200,-. Men dette er svært bra lukkede hodetelefoner. De demper skikkelig, hele 32 dB. Du må ihvertfall opp til 1.600,- for å finne noe som kan matche dem. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Skjønner godt at du liker lukkede hodetelefoner, liker dem meget godt selv. :-) Sennheiser HD280 Pro blir litt for dyre? Mye koster dem? Hvor på nettet kan man få kjøpt dem? Har ikke sett så mange som har dem, men HPX.no hadde dem, faktisk. De ligger på litt over 1.200,-. Men dette er svært bra lukkede hodetelefoner. De demper skikkelig, hele 32 dB. Du må ihvertfall opp til 1.600,- for å finne noe som kan matche dem. Blir nok for dyrt ja.. Selv om jeg får rabatter eller ikke... Lydkortet mitt er for dårlig uansett til at jeg får utnytta lyden den spiller.. Endret 9. september 2004 av Janivars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå