Gå til innhold

HJELP! trenger hjelp til mitt byggeforslag!

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å bygge pc for første gang, og er litt usikker på om jeg har gått fram riktig, og om det er noen problemer/vanskeligheter som div. guider på internett ikke viser. Har noen spørsmål her:

:hmm:Er det veldig problemfylte deler av en pc-montering som ikke skrives noe om i div. pc-bygging-guider (overklokking.no, hardware.no, byggpc.tk)? Evt noen bedre guider/tips?

:hmm:Her er listen over komponentene jeg skal bygge pcen av. Noen innvendinger eller tips til bedre?

:hmm:Ellers andre tips til bygging av pc?

Hilsen eivindlt www.eivindlt.tk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!: Sorry, litt problemer med Cut/Paste: her er listen over hardware jeg skal bruke i denne pcen:

strømforsyning: Tagan 480W ATX 2.03

kabinett: Thermaltake Xaser III V1000D

hovedkort: ASUS P4C800-E Deluxe

prosessor: Intel Pentium 4 - 3.2Ghz Socket PGA478

minne: 2X Kingston 512MB DDR PC2700

harddisk: to Maxtor 200GB DiamondMAX Plus9-FDB S-ATA

skjermkort: Albatron GeForce FX5700 256MB

DVD-brenner: NEC ND-3500 DVD±RW 16x Dual layer - SORT

DVD-rom: Plextor DVD-ROM 16X

skjerm: BenQ 17" LCD Monitor, FP731 Silver

operativsystem: Windows XP home OEM

TILLEGG:

Jordet antistatisk armbånd

Coolermate Thermal Comound Kjølepasta

Endret av eivindlt
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, kommer du med bilder? Det finnes vel ikke noen oppskrift på hvordan man bygger pc men et godt tips som gjelder det meste er: Ta seg god tid, planlegg hvor alt skal stå FØR det monteres og dobbeltsjekk deg selv etterpå.

Lykke til :thumbup:

PS! Har du tenkt noe på kjøling? Vann? Jeg kjenner ikke det kabinettet så jeg vet ikke hvordan det er med vifter. Husk at runde kabler er mye bedre enn flate

Endret av Wunder
Lenke til kommentar

Vannkjøling er dyrt eller billig, alt etter hvordan man prioriterer, jeg for min del har lagt endel penger i det men en hobby er nå en gang en hobby :). Ingenting er vanskelig bare du tar deg god tid og har tolmodighet og ikke minst vilje til å gjennomføre det. :) Hjelper deg gjerne hvis du skulle trenge tips til det, i mellomtiden kan du jo sjekke ut prosjektet mitt og se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...