Gå til innhold

Tastatur på G556E

Tored

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min G556E i går.

Maskinen i seg selv virker utrolig bra, men så merket jeg noe. Hele tastaturet ble presset nedover i maskinen da jeg trykket på det, det var som om det var ettellerannet mykt greier under tastaturet som var ganske irriterende! Lurer på om dette er vanlig, eller om jeg børt be leverandøren ta en kikk på det?

En annen ting var at da jeg gikk inn på "propeties" på desktopen, så sto det at skjermkortet var ATI Radeon 9600, og IKKE 9700 som jeg skulle ha..

Kan det hende jeg har fått feil modell av 556?

Vet at det var problemer med tastatur og mye på den gamle 556'en som hadde ATI Radeon 9600 grafikkort..

Utrolig plagsomt ettersom jeg har ventet på maskinin i 4 uker og finner småfeil hele tiden :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser også på testen av G556 på "dinside" at den gamle utgaven slet med dårlig tastatur, men at den nye var kraftig forbedret..

"Kraftig forbedret tastatur

OPPDATERT: Den første utgaven vi testet av denne PCen hadde en svak tastaturløsning, med "skranglete" taster og en tastaturplate som beveget seg kraftig når du trykket på tastene. Dette tastaturet er nå byttet ut med en langt fastere og bedre utgave. Fortsatt synes vi at linjeskift og mellomromstasten er for små til at du aldri vil oppleve å bomme. At det er plassert taster til høyre for linjeskift og backspace gjør det heller ikke noe bedre."

Det oppleves ikke slik, føler at tastaturet følger med en knapp ned når jeg trykker på det.

Endret av Tored
Lenke til kommentar
Jeg fikk min G556E i går.

Maskinen i seg selv virker utrolig bra, men så merket jeg noe. Hele tastaturet ble presset nedover i maskinen da jeg trykket på det, det var som om det var ettellerannet mykt greier under tastaturet som var ganske irriterende! Lurer på om dette er vanlig, eller om jeg børt be leverandøren ta en kikk på det?

En annen ting var at da jeg gikk inn på "propeties" på desktopen, så sto det at skjermkortet var ATI Radeon 9600, og IKKE 9700 som jeg skulle ha..

Kan det hende jeg har fått feil modell av 556?

Vet at det var problemer med tastatur og mye på den gamle 556'en som hadde ATI Radeon 9600 grafikkort..

Utrolig plagsomt ettersom jeg har ventet på maskinin i 4 uker og finner småfeil hele tiden  :no:

hadde samme problemet før.

jeg har modellen med 9700kort i.

fikk beskjed om at jeg hadde ny versjonen men problemet med tastaturet var der

fikk tips om å skru av tastaturet og bygge opp under med sportsteip.

prøvde dette og nå er tastaturet fastere en de fleste ferdig laptoper som man finner på lokale elektro sjapper.

sportsteip finner du på de fleste sportsbutikker og koster ca 40kr for en rull.

grunnen til bruk av sportsteip i forhold til vanlig teip er at sportsteip er tykk og tåler en del varme... :thumbup:

var faktisk butikken jeg kjøpte laptopen som tipset meg etter jeg var og sura meg litt :)

arg modemlinje gjør at folk svarer før meg :D:yes:

Endret av svennand
Lenke til kommentar

:yes: takk atter en gang.

Men jeg finner ikke denne "skruen" som det skal gå ann å skru av tastaturet på!

Det er ingen skrue ved høytalerne ihvertfall, det er mange under, men hvilken skulle det ha vært??

Hvor under tastaturet bør sportsteipen plasseres? (Nå vet jo ikke jeg hvordan det ser ut der, men hadde vært greit å fått en liten forestilling av det. Det er sikker flere typer sportsteip i sportsbutikken, så har du/dere et konkret navn på hvilken jeg bør kjøpe?

Og en siste ting før jeg legger meg: Hva slags sekk kan dere anbefale til den? Jeg har til nå tatt en titt innom denne, men kan bruke opptil tusenlappen på en ryggsekk viss det er nødvendig, vil da selvfølgelig prioritere kvaliteten på sekken høyt :whistle:

Tusen takk på forhånd for svar og veileding ;)

Lenke til kommentar

Etter at du har vippet skjermen helt tilbake og fjernet dekselet over høytalere og sånt, så ser du ned på to (malplasserte :D) høytalere og akkurat midt på laptop så ser du en skrue som du ser at holder tastatur på plass. Denne skrues ut og så ser du et lite stykke ned mot touchpad der hvor det er to blanke plater på hver side av noe som ser ut som en avløpskum... På disse to legger du på et eller to lag med sportstape... Håper dette hjelper... :D

Lenke til kommentar
:yes:  takk atter en gang.

Men jeg finner ikke denne "skruen" som det skal gå ann å skru av tastaturet på!

Det er ingen skrue ved høytalerne ihvertfall, det er mange under, men hvilken skulle det ha vært??

Hvor under tastaturet bør sportsteipen plasseres? (Nå vet jo ikke jeg hvordan det ser ut der, men hadde vært greit å fått en liten forestilling av det. Det er sikker flere typer sportsteip i sportsbutikken, så har du/dere et konkret navn på hvilken jeg bør kjøpe?

Og en siste ting før jeg legger meg: Hva slags sekk kan dere anbefale til den? Jeg har til nå tatt en titt innom denne, men kan bruke opptil tusenlappen på en ryggsekk viss det er nødvendig, vil da selvfølgelig prioritere kvaliteten på sekken høyt  :whistle:

først må du ta ett tynt flat skruhjern og stikke i mellom skjermen og hengslene som holder den. (skjermen må ligge fullt brettet ut) du kan nå vippe vekk dekselet der over.så fort du har gjort det vil skruene for høytaler dekselet vise. skal være to skruer. når de to er fjernet kan du ta vekk det dekselet. da vil en eller ti skruer til komme til syne (disse som holder tastaturet på plass) når du tar av høytalergitteret vær forsiktig, plastklipsa til den har lett for å knekke og det er kjipt. skjedde med meg :dontgetit:

når det gjelder type teip hadde de bare en type til meg. standard hvit kanskje 1,3cm bred og 1mm tykk eller no.. det var stoffteip

når det kommer til plassering må du finne ut det selv. er ikke sikkert tastaturet er løst på samme plass som meg. det jeg gjorde var at jeg trykte på tastaturet for å se hvor det bevegde seg. dermed plasserte jeg under for å bygge opp. endte til slutt opp med 2 teiper ved siden av hverandre på 2 plasser som (ca 3 lag med teip oppå hverandre) dette gav meg ett skikkelig stabilt og dønnfast montert tastatur.

jeg har 2 plasser på høyresiden (på hdden)

og 2 plasser på venstresiden. disse med litt mer mellomrom...

når det kommer til ranselen vet jeg ikke helt. har aldri likt trust, kan være på grunn av at jeg enda ikke har funnet ett produkt som virker som kvalitet=)

en sekk er dyrebart i forhold til ka formål den har. i dette tilfellet sikre en svært dyr laptop. så vær så snill. ikke spar på pengene på denne delen. gå for ett merke som er kjent for kvalitet som fellowes eller lignende :thumbup:

Endret av svennand
Lenke til kommentar

Eg får sannsynlegvis den nye laptopen min i dag :)

1557:

1.7 GHz Dothan

1 GB Ram

R9700

80GB hdd

Eg fekk ein så bra pris (14 600,-) at eg kjem til å slå på stortromma når det gjeld sekk. Tenkte å kjøpa den dyraste JanSport-modellen, som er prisa til ca. 1200 kr. Fann ein sekkebutikk her i Bergen som gav 20% studentrabatt. 30 års garanti!

Lenke til kommentar
Og en siste ting før jeg legger meg: Hva slags sekk kan dere anbefale til den? Jeg har til nå tatt en titt innom denne, men kan bruke opptil tusenlappen på en ryggsekk viss det er nødvendig, vil da selvfølgelig prioritere kvaliteten på sekken høyt  :whistle:

Det var i hvert fall en som spurte om sekke-råd! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...