Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Den skulle komme i dag, så vidt jeg vet. Kommer over helga ,men gled dere den er meget bra Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Den skulle komme i dag, så vidt jeg vet. Kommer over helga ,men gled dere den er meget bra Så du har lest den allerede? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Den skulle komme i dag, så vidt jeg vet. Kommer over helga ,men gled dere den er meget bra Så du har lest den allerede? HE HE , ingen kommentarer :!: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 HE HE , ingen kommentarer :!: Krever en smakebit av del 3. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 konklusjon...: skal man ha det systemet burde man investere i vannkjøling? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Den skulle komme i dag, så vidt jeg vet. Kommer over helga ,men gled dere den er meget bra Joda, er klar over det.. konklusjon...: skal man ha det systemet burde man investere i vannkjøling?Til et high-end system ville hvertfall jeg valgt heftig kjøling! Edit: Altså ikke luft hvertfall. Endret 11. september 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) konklusjon...: skal man ha det systemet burde man investere i vannkjøling? Eller et alt for dyrt system i forhold til prisen , da tenker jeg spes på cpu da den tross alt ikke yter så mye bedre enn en 3500. Du sitter da med et system som du ikke vil merke forskjell på i tillegg har du spart ca 60% av prisen på en cpu , altså 4000.- kr Endret 11. september 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 men når man først skal legge penga på asfalten kan man vel bruke noen tusen på vannkjøling. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 men når man først skal legge penga på asfalten kan man vel bruke noen tusen på vannkjøling. Tja med en 3500 og vannkjøling for de sparte 4000.- hadde vel ikke vært så dumt . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 konklusjon...: skal man ha det systemet burde man investere i vannkjøling? Eller et alt for dyrt system i forhold til prisen , da tenker jeg spes på cpu da den tross alt ikke yter så mye bedre enn en 3500. Du sitter da med et system som du ikke vil merke forskjell på i tillegg har du spart ca 60% av prisen på en cpu , altså 4000.- kr A64 3500+: 2,2GHz 0,5MiB L2 800MHz HT A64 FX53: 2,4GHz 1,0MiB L2 1GHz HT Den yter da klart litt bedre enn 3500+ Pris/ytelseforholdet er selvfølgelig noe dårligere for FX53 enn 3500+, men det var jo heller ikke poenget med denne artikkelen. Hvis du vil ha ennå bedr pris/ytelseforhold så må du lete blandt ennå billigere prosessorer men da går vi jo helt bort i fra en "Super-PC". Lenke til kommentar
asimov Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 konklusjon...: skal man ha det systemet burde man investere i vannkjøling? Eller et alt for dyrt system i forhold til prisen , da tenker jeg spes på cpu da den tross alt ikke yter så mye bedre enn en 3500. Du sitter da med et system som du ikke vil merke forskjell på i tillegg har du spart ca 60% av prisen på en cpu , altså 4000.- kr A64 3500+: 2,2GHz 0,5MiB L2 800MHz HT A64 FX53: 2,4GHz 1,0MiB L2 1GHz HT Den yter da klart litt bedre enn 3500+ Pris/ytelseforholdet er selvfølgelig noe dårligere for FX53 enn 3500+, men det var jo heller ikke poenget med denne artikkelen. Hvis du vil ha ennå bedr pris/ytelseforhold så må du lete blandt ennå billigere prosessorer men da går vi jo helt bort i fra en "Super-PC". poenget er vel at de tydeligvis "sparer" på noen deler mens dem slår på stortromma på andre Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 konklusjon...: skal man ha det systemet burde man investere i vannkjøling? Eller et alt for dyrt system i forhold til prisen , da tenker jeg spes på cpu da den tross alt ikke yter så mye bedre enn en 3500. Du sitter da med et system som du ikke vil merke forskjell på i tillegg har du spart ca 60% av prisen på en cpu , altså 4000.- kr A64 3500+: 2,2GHz 0,5MiB L2 800MHz HT A64 FX53: 2,4GHz 1,0MiB L2 1GHz HT Den yter da klart litt bedre enn 3500+ Pris/ytelseforholdet er selvfølgelig noe dårligere for FX53 enn 3500+, men det var jo heller ikke poenget med denne artikkelen. Hvis du vil ha ennå bedr pris/ytelseforhold så må du lete blandt ennå billigere prosessorer men da går vi jo helt bort i fra en "Super-PC". Er klar over det ,men 4000.- i prisforskjell på en cpu som du ikke vil merke forskjell på i annet en testprogram er drøyt , i stedenfor kunne det vært kjøpt en vannkjøling til både cpu og gpu for disse pengene, denne ville nok ha kompensert for det ytelsestapet i form av bedre klokkemuligheter av både cpu og gpu i tillegg hadde varmeproblemer og støy vært en ukjent sak Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) skal man ha pc hvor pris/ytelse teller mest burde man vel ha en a64 3200+, men det er vel ikke det denne artikkelen er om... tenk så morsom artikkel: hardware.no anskaffer vanlig pc så artig. sette en a643200, et 9800pro, to twinmos brikker og en wd 250gb disk i et k8 neo fsr. Endret 11. september 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 eller: Hardware.No skaffer en drittpc, p2 400 mhz, voodoo 2, 64mb sdram Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 tenk så morsom artikkel: hardware.no anskaffer vanlig pc så artig. sette en xp3200, et 9800pro, to twinmos brikker og en wd 250gb disk i et k8 neo fsr. Da har de jammen bæsjet på leggen! XP-prosessoren passer ikke i det hovedkortet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) eller: Hardware.No skaffer en drittpc, p2 400 mhz, voodoo 2, 64mb sdram Kunnet vært gøy å laget en helt annen type konkurranse en gang: F.eks flest mulig 3Dmark03-poeng per krone investert i CPU+HK+ram+skjermkort+kjøling+PSU. Det gjelder altså å få flest poeng per krone og ikke bare flest poeng... For å unngå at folk "jukser med prisen" så må prisene være hentet fra prisguiden. Dvs. ingen hjemmemekk eller utgåtte produkter er lov. Kunne blitt en morsom konkurranse, men det må vel bli en helt annen tråd. (Dette sporer jo helt av emnet i denne tråden) Edit: Sponsede produkter kan vel være lov under forutsetning av at det det må bli prisen fra prisguiden som regnes i konkurransen. Edit2: Jeg tror jeg åpner en egen tråd for dette: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=108&t=295965 Endret 11. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 skjønner det da , men her uttaler jeg meg om personelig "smak" er sikke på at jeg hadde fått en like rå PC som denne i praksis , på papiret er selvfølgelig denne råere . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 eller: Hardware.No skaffer en drittpc, p2 400 mhz, voodoo 2, 64mb sdram Kunnet vært gøy å laget en helt annen type konkurranse en gang: F.eks flest mulig 3Dmark03-poeng per krone investert i CPU+HK+ram+skjermkort+kjøling+PSU. Det gjelder altså å få flest poeng per krone og ikke bare flest poeng... For å unngå at folk "jukser med prisen" så må prisene være hentet fra prisguiden. Dvs. ingen hjemmemekk eller utgåtte produkter er lov. Kunne blitt en morsom konkurranse, men det må vel bli en helt annen tråd. (Dette sporer jo helt av emnet i denne tråden) Er det lov å bruke sponsede produkter :!: Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Mmmm, FX-53 med vannkjøling er rimelig digg. Ikke hatt noen problemer med varme ennå hvertfall Med noen små mods på kabinettet her og der vel og merke. Dahle : Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 eller: Hardware.No skaffer en drittpc, p2 400 mhz, voodoo 2, 64mb sdram Kunnet vært gøy å laget en helt annen type konkurranse en gang: F.eks flest mulig 3Dmark03-poeng per krone investert i CPU+HK+ram+skjermkort+kjøling+PSU. Det gjelder altså å få flest poeng per krone og ikke bare flest poeng... For å unngå at folk "jukser med prisen" så må prisene være hentet fra prisguiden. Dvs. ingen hjemmemekk eller utgåtte produkter er lov. Kunne blitt en morsom konkurranse, men det må vel bli en helt annen tråd. (Dette sporer jo helt av emnet i denne tråden) Edit: Sponsede produkter kan vel være lov under forutsetning av at det det må bli prisen fra prisguiden som regnes i konkurransen. Jeg åpner en egen tråd for dette: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=108&t=295965 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå