henriksern Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Heisann. Bare lurte på en ting: noen som har erfaring med å ha en server på loftet? Vurderer det nå, men er litt redd pga varme og fukt. Om vinteren er det jo godt og kaldt der oppe, men på sommeren får jeg såvidt puste når jeg er der oppe. Jeg skal se og få målt temp der litt utover dagen idag. Kan varmen ta knekken på disker og cpu? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Varmen kan ta knekken på diskene ja, men det kan også kulden. Eg budde på Voss, og ein vinter var det -28°C på dagtid, og kaldare om natta. Maskina mi stod under eit ope vindu, med ope kabinett, og der døde ein eller to disker (hukser ikkje heilt). Og det var pga. kulden ("kondens" var ordet eg leitte etter). Disker er ikkje så glad i temperaturer under +0-5°C. Endret 8. september 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 kondens kan og bli et problem her Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 blah, og jeg som håpet å få det forbanna bråket opp og vekk. Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 blah, og jeg som håpet å få det forbanna bråket opp og vekk. hehe vurderte det samme her, problemet er gammelt hus hvor tempen på loftet om vintern er et par grader over den ute så da ble det noen meter med kabel og klarting for å få det ned i kjellern. Tror kjellern har like bra sikkerhet som de fleste isper om man ser bort fra det tekniske, 90cm betongvegger... Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har en gammel og stabil Pentium MMX på loftet. Stått der i ca 3 år uten problemer. Iskaldt om vinteren, glodvarmt om sommeren. Sikkert værre om jeg hadde hatt nyere komponenter som produserer en del mer varme enn min gamle 233Mhz MMX. Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har en gammel og stabil Pentium MMX på loftet. Stått der i ca 3 år uten problemer. Iskaldt om vinteren, glodvarmt om sommeren. Sikkert værre om jeg hadde hatt nyere komponenter som produserer en del mer varme enn min gamle 233Mhz MMX. mye som KAN funke, er bare sinnsykt kjedelig om ting går i stykker, disk krasj kan fort bli dyrt. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Derfor jeg har RAID1 på alle serverne mine. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Derfor jeg har RAID1 på alle serverne mine. Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Derfor jeg har RAID1 på alle serverne mine. hjelper lite med Raid om det er kondens/fukt....du kan risikere at begge diskene går i stykker... Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Og da er det backupen som skal komme til nytte.. Endret 12. september 2004 av blackbox Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kjørte server på loftet i ett år jeg og, funka helt fint det. Temperaturen varierte fra -25 til +40, og jeg merka egentlig ingen problemer, selv med en overklokka AMD maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå