Gå til innhold

server på loftet

henriksern

Anbefalte innlegg

Heisann.

Bare lurte på en ting: noen som har erfaring med å ha en server på loftet? Vurderer det nå, men er litt redd pga varme og fukt. Om vinteren er det jo godt og kaldt der oppe, men på sommeren får jeg såvidt puste når jeg er der oppe. Jeg skal se og få målt temp der litt utover dagen idag. Kan varmen ta knekken på disker og cpu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varmen kan ta knekken på diskene ja, men det kan også kulden.

Eg budde på Voss, og ein vinter var det -28°C på dagtid, og kaldare om natta.

Maskina mi stod under eit ope vindu, med ope kabinett, og der døde ein eller to disker (hukser ikkje heilt). Og det var pga. kulden ("kondens" var ordet eg leitte etter).

Disker er ikkje så glad i temperaturer under +0-5°C.

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
blah, og jeg som håpet å få det forbanna bråket opp og vekk. :p

hehe vurderte det samme her, problemet er gammelt hus hvor tempen på loftet om vintern er et par grader over den ute :D så da ble det noen meter med kabel og klarting for å få det ned i kjellern. Tror kjellern har like bra sikkerhet som de fleste isper om man ser bort fra det tekniske, 90cm betongvegger... :dremel:

Lenke til kommentar
Har en gammel og stabil Pentium MMX på loftet. Stått der i ca 3 år uten problemer. Iskaldt om vinteren, glodvarmt om sommeren. Sikkert værre om jeg hadde hatt nyere komponenter som produserer en del mer varme enn min gamle 233Mhz MMX.

mye som KAN funke, er bare sinnsykt kjedelig om ting går i stykker, disk krasj

kan fort bli dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...