darkness| Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 "fjerne" er jo noe annet enn å bryte seg inn på den (de må vel ha gjort det for å finne ut at det er "ulovlig" innhold på den?) og levere den til å politiet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 "fjerne" er jo noe annet enn å bryte seg inn på den (de må vel ha gjort det for å finne ut at det er "ulovlig" innhold på den?) og levere den til å politiet. I følge trådstarter leverte de den til politiet etter misstanke om ulovligheter. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 joda.. snodig uansett. "hm.. her står det en PC. mistenkelig. vi leverer den til politiet!" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 joda.. snodig uansett. "hm.. her står det en PC. mistenkelig. vi leverer den til politiet!" Kan jo hende det var noe mistenkelig trafikk ut fra den porten på switchen feks. AtW Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvordan fant de ut det da? packet sniffer? Ulovlig det.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvordan fant de ut det da? packet sniffer? Ulovlig det.. Treger ikke å overvåke trafikken sesifikt, hvor mye trafikk som går ut av hvilken port er i mange tilfeller nok til å få ett godt bilde av hva som skjer. AtW Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 herregud for noen idioter Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvordan fant de ut det da? packet sniffer? Ulovlig det.. Hvorfor det? Dersom det er SOPP som eier og drifter nettet, kan de vel sniffe så mye de vil? Det er ikke det samme som dersom du som kunde av en ISP setter igang en sniffer. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har aldri bodd der, men jeg har vært på besøk i sommer. Nå er jeg på besøk hver helg, siden jeg har 0 å gjøre hjemme på Dovre i fritiden. I såfall er det ikke du som skulle ha tatt kontakt med SOPP og politet, men din broder. Du hadde ikke noe som helst grunn for at pc'en skulle befinne seg der den stod, siden du ikke er leietaker. At du ikke var student på skolen har du jo ikke sagt ifra om før nå. Så i utgangspunktet så skulle du egentlig aldri ha plassert pc'en der i utgangspunktet. Iallefall ikke forlatt den der helt alene. Om plass, ikke si at din broder ikke hadde plass til å plassere pc'en din inne på rommet. Han har jo 12,5 kvadratmeter å boltre seg på. Men mulig du har hatt pc'en (inkl skjerm og tastatur) i kottet hele sommeren? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 joda.. snodig uansett. "hm.. her står det en PC. mistenkelig. vi leverer den til politiet!" Synes ikke det er snodig overhode. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Jeg har aldri bodd der, men jeg har vært på besøk i sommer. Nå er jeg på besøk hver helg, siden jeg har 0 å gjøre hjemme på Dovre i fritiden. Nå kommer det fram at du ikke har bodd der heller? Hva mer er det du ikke forteller. Så saken er altså slik. SOPP har fjernet en datamaskin som sto plassert i et kott som tilhører SOPP, direkte tilkoblet en switsh, m.a.o. i et område der det ikke skal være tilkoblet utstyr fra leietakere. Maskine tilhører heller ikke noen som er eller har har vært leietaker på hybelhuset. Den er nå levert til politiet med mistanke om ulovlig innhold. Skjønner overhode ikke hva du sutrer etter.... Endret 1. oktober 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
hart Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 I hht normalreglementet så er det ikke tvil om hvem som kan gjøre hva med bodene og ha tilgang til dem. 14. Utleier har uten videre adgang til boligen for å foreta inspeksjoner, nødvendige reparasjoner og utbedringer. Så sant det er praktisk mulig, skal utleier varsle leier om dette. 15. Leietaker skal selv holde seg med lyspærer og sikringer (hybler, fellesrom, kjøkken/bad) . I ganger, boder og kjellerrom holder SOPP lyspærer. 16. Alle ting som er langtidslagret utenfor egen bolig/hybel/bod, skal merkes slik at det fremgår hvem som er eier. Umerkede ting vil kunne bli konfiskert av SOPP og kastet. Siden PCn stod oppmontert i en av bodene som også huser switchene (du burde muligens vurdere å anmelde din egen bror om du skal anmelde noen) så skjønner jeg godt at SOPP beslaglegger den. Dette (PCn) er ikke noe av det som omfattes av det normale IT-nettet og i tillegg så kan en ukjent PC i et kott også utgjøre en reell brannfare. Noe som framkommer fra punkt 12 i samme reglement: Uten forutgående varsel, har utleier rett til å tilintetgjøre illeluktende gjenstander. Dette gjelder også for andre gjenstander som måtte representere en fare for leietakere eller eiendommen. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 dei har ingenting å sei visst du sier at du har fått det på eit stort LAN eller av noen andre.... Lenke til kommentar
hart Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 dei har ingenting å sei visst du sier at du har fått det på eit stort LAN eller av noen andre.... Hva mener du? Selve PCn, innholdet på denne eller en SOS? Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 dei har ingenting å sei visst du sier at du har fått det på eit stort LAN eller av noen andre.... Hva mener du? Selve PCn, innholdet på denne eller en SOS? innholdet på hden, musikken, filmane og spela osv...... hadde vert litt domt visst da ikkje var lov til å ha neonlys i pcen *joke* Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Bare sånn for å oppsummere litt: Du setter fra deg PC-en din i et kott i et hus du ikke bor i. Maskinen kobles til nettverket, og deler ut opphavsrettsbeskyttet materiale. Du benytter båndbredde og strøm du på ingen måte disponerer uten å betale for deg. Eh- skulle bare mangle at du er sur på at eieren av nettverket og huset ikke synes dette er helt greit! Dette er da helt vanlig oppførsel, er det ikke? Selv hadde jeg ikke tenkt på å bry meg om det hvis jeg oppdaget en maskin på nettverket hjemme hos meg, plassert i et kott uten min viten. :!: Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Bare sånn for å oppsummere litt: Du setter fra deg PC-en din i et kott i et hus du ikke bor i. Maskinen kobles til nettverket, og deler ut opphavsrettsbeskyttet materiale. Du benytter båndbredde og strøm du på ingen måte disponerer uten å betale for deg. Eh- skulle bare mangle at du er sur på at eieren av nettverket og huset ikke synes dette er helt greit! Dette er da helt vanlig oppførsel, er det ikke? Selv hadde jeg ikke tenkt på å bry meg om det hvis jeg oppdaget en maskin på nettverket hjemme hos meg, plassert i et kott uten min viten. :!: eg hadde heller ikkje bryd meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Well, none the less. Trådstarter - keep us posted på hva politiet foretok seg med maskinen din, og hva som skjer videre Lenke til kommentar
felzius Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Du benytter båndbredde og strøm du på ingen måte disponerer uten å betale for deg. Vel, den tok ikke noe båndbredde, da den ikke var i bruk over i-nett. Strømmen har jo min bror betalt for. Altså, er det slik at folk som bor på studenthus ikke har lov til å låne datamaskiner? Og om de låner en, så har de ikke lov til å bruke den? Og det er heller ikke lov å spille på konsoller? selv om konsoll linking er faktisk ganske vanlig (blant de som har slike konsoller) og er påbudt av leverandørene av spillene. Who's to blame? de som deler spillene ut, de som gjør det mulig å spille spillene, eller de som spiller de? Å si at xboks er ulovlig er ganske drøyt, uansett om du liker det eller ei. At jeg ikke er student på Lillehammer ser jeg ikke noen grunn til å fortelle, da jeg har sagt jeg har vært på besøk hos min bror, som har gått på skolen året før. Han er uansett kastet ut for tiden ^^ Siden han ikke har vært student på en stund. Han er å ses på TV2 hjelper deg anngående Noroffs tåpelige skolering. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Uff og uff- at jeg kunne ta sånn feil. Jeg burde jo selvsagt ha forstått at din bror betalte for strømmen i felleskottet der han bodde. Forøvrig kan jeg ikke se at jeg har sagt at Xbox er ulovlig. Ha en glitrende helg! Endret 1. oktober 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå