PettersenX Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg skal bygge meg ny PC (til filmer, musikk og spill), men jeg vet ikke helt hva jeg bør velge. Det meste finnes på komplett, så jeg bestiller alt derfra (og kanskje litt fra digital impuls). Jeg har kabinett, skjerm, tastatur, mus, headset, og alt annet tilbehør klart, men jeg håper å få de siste delene til rundt (helst under) 10000,-. Det jeg allerede har/skal kjøpe (disse komponenetne er altså ikke medregnet under 10k-grensen): - IntelliMouse Explorer 3.0 - Logitec Deluxe SE usb keyboard - Black Funcmat - (Sannsynligvis) et Koss headset - Samsung SpinPoint 80 Gb - Samsung SpinPoint 160 Gb - Samsung 19" CRT Syncmaster 957Mb TCO03 DynaFlat - Chieftec BX Tower 360W PSU - evt. en mic Med andre ord trenger jeg hjelp til: - Prosessor (jeg skal ha AMD 64 2800+ eller 3000+. Jeg skal nok overklokke litt, men jeg skal vente og se an først) - Hovedkort - Skjermkort (nok til å kunne kjøre "Doom 3") - Ram (jeg skal ha 1024 Mb, og jeg skal kunne ha muligheten til å kjøpe en ekstra brikke hvis det blir for lite) - CD-brenner (ikke DVD-brenner) - Vifter/kjøling (jeg skal ikke ha vannkjøling) Vennligst ikke diskuter hva jeg har/skal kjøpe eller spesifikasjonene mine. Jeg ønsker en stillegående PC. Vet dere om noen bra og stille vifter? Er 360W tilrådelig hvis jeg skal ha et kraftig skjermkort? Det hadde også vært fint om dere kunne linke delene dere finner (helst på komplett eller digital impuls). Jeg har modem , (og får snart ADSL ) så derfor kunne det være greit å finne fort fram. Jeg takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå