Solhaug Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg går på Tromsdalen skole i Tromsø, vi har fått utlevert laptoper, men nesten ALT er sperret, internettsider og ting på pc'n, jeg lurer på om noen av dere vet hvordan man omgår internett sperringer på skoler, vi hadde amsn (noe som funka), men den ble sperret på lik linje med alt det andre. Jeg lurer derfor på om det er noen programmer som kan "gå rundt" firewalls og port-sperringer. Det hadde vært fint om det var noen som har samme problemet og viste hva man kunne gjøre for og fjerne sperringer, evt. få administrator konto på en sperret maskin, noe man kunne gjøre i cmd feks? vet ikke jeg:) Vi hadde Novell Klient i fjor, og det var lett og "hacke" Novell, men i år har dem fjerna Novell. Og har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er en grunn til at disse restriksjonene er satt. Hvis jeg haddet vært deg, så ville jeg heller brukt tiden min til å følge med i timene og gjøre lekser. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg går på Tromsdalen skole i Tromsø, vi har fått utlevert laptoper, men nesten ALT er sperret, internettsider og ting på pc'n, jeg lurer på om noen av dere vet hvordan man omgår internett sperringer på skoler, vi hadde amsn (noe som funka), men den ble sperret på lik linje med alt det andre. Jeg lurer derfor på om det er noen programmer som kan "gå rundt" firewalls og port-sperringer. Det hadde vært fint om det var noen som har samme problemet og viste hva man kunne gjøre for og fjerne sperringer, evt. få administrator konto på en sperret maskin, noe man kunne gjøre i cmd feks? vet ikke jeg:) Vi hadde Novell Klient i fjor, og det var lett og "hacke" Novell, men i år har dem fjerna Novell. Og har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. Tror du ikke skal drive med det , hvis du blir tatt er det litt kjipt Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er nok ingen enkel måte å gå rundt firewallen på. Hadde det vært enkelt, så hadde hele poenget med firewalls og sperringer vært borte, synes ikke du også det? Lenke til kommentar
Solhaug Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hehe, jo sant nok:) Til deg som sa at jeg skulle bruke tiden min til og følge med, jeg følger med. Men feks. når jeg kommer hjem, har med meg pc'n og skal jobbe så får jeg beskjed om at jeg ikke kan logge meg inn på pc'n med min skolekonto, enda de på skolen sir at det skal virke hjemme, jeg kan jo jobbe på pc'n min hjemme, men er lettere og gjøre det på skolepc'n. Og i fjor hadde jeg adm. konto, og da gikk det mye bedre, pc'n fungerte bedre, fikk nesten aldri feilmld. og word klikka ikke på nær så mye som det gjør nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå