Danielen Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Til tider kan internettet mitt kutte bare ut. Og være i orden igjen sekundene etterpå. Men jeg lurer på om det kan være software, ISP eller andre ting på datan som kan være skylden. Noen måte jeg kan sjekke det på? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Du burde kanskje forklare problemet ditt litt bedre utover "internett kutter ut" om du forventer å få noen gode svar. Men; du kan f.eks. teste å kjøre en kontinuerlig ping til en stabil server, for så se om du pinger ut til tider (RUN > CMD > ping ntp.uio.no -t [enter]) Dette kan du, om du har en router, ofte også gjøre derfra. Her kan du da sjekke om problemet befinner seg på lokalnettet ditt. Om alt ser normalt ut der er det nok datamaskinen din, og du kan ta en runde med oppdatering av drivere til nettverkskort osv. Det greieste er dog å bare prøve fra en annen maskin (laptopen til en kompis f.eks.) - om ting går greit der er det maskinen din det er noe rask med. Endret 8. september 2004 av transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå