Gå til innhold

Pixelfeil på laptop ved kjøp


Lunitari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri truffet en død pixel jeg ikke kunne fjerne..

 

Sitter med 5. lcd skjermen min til nå, tre av de forrige hadde døde pixler, alle lot seg fjerne med største enkelhet!

Tror neppe alle pixel-feil lar seg reparere. Hvordan gjorde du det?

Enkelt! Bare "masser" den noen minutter..

 

Men syns det er tipp&topp at folk sender skjermer med pixelfeil i retur..

..da får jeg kjøpt de billig på demosalg!

 

Kjøper glatt en ny med flere døde pixler :w00t:

 

Tre av de skjermene jeg har hatt var demo brukt, alle hadde pixelfeil, alle feilene lot seg fjerne.

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Jeg har aldri truffet en død pixel jeg ikke kunne fjerne..

 

Sitter med 5. lcd skjermen min til nå, tre av de forrige hadde døde pixler, alle lot seg fjerne med største enkelhet!

Tror neppe alle pixel-feil lar seg reparere. Hvordan gjorde du det?

Enkelt! Bare "masser" den noen minutter..

 

Men syns det er tipp&topp at folk sender skjermer med pixelfeil i retur..

..da får jeg kjøpt de billig på demosalg!

 

Kjøper glatt en ny med flere døde pixler :w00t:

 

Tre av de skjermene jeg har hatt var demo brukt, alle hadde pixelfeil, alle feilene lot seg fjerne.

Masserer du med fingeren bare eller har du noe i mellom fingeren og skjermen? Hvordan masserer du? Jeg har en skjerm med en rød "død" pixel og hvis jeg hadde sluppet å bytte den hadde jeg unngått mye tapt tid og reinstallasjoner.

Lenke til kommentar

når dere nå er inne på garanti så heter det at denne skal inneholde bedre betingelser enn det kunden har via reklamasjon. Jeg har også selv jobbet for forhandler, og måttet avfinne meg i å følge regelverket. Gjerne også gi litt mer, en fornøyd kunde er en kunde som kommer tilbake igjen og igjen...

 

Jobber i dag for en produsent og vi har bedre betingelser når det gjelder garanti/retur enn de fleste andre i dag. vi taper penger på det, men fortjenesten ved å ha en fornøyd kundemasse er større likevel...

 

Uansett: har selv hatt 4 lcd-skjermer tidligere, og ingen har hatt pixelfeil! Kunne ikke tenke meg å " ordne " en slik feil selv, hvis noe går galt, går dette utover garantien.

Lenke til kommentar
Uansett: har selv hatt 4 lcd-skjermer tidligere, og ingen har hatt pixelfeil! Kunne ikke tenke meg å " ordne " en slik feil selv, hvis noe går galt, går dette utover garantien.

Ikke mulig å se at man har "reparert" døde pixler selv.. (hvis du gjør det riktig vel og merke) Ligger guide på hvordan det gjøres på hw.no

 

Så hvis du får en skjerm med en død pixel på så sender du den tilbake? noe som betyr ekstra porto og ekstra ventetid?! øhh.. (smart må jeg si!)

 

..men som sagt, håper inderlig at flest mulig sender tilbake skjermene sine med pixelfeil, så kanskje jeg kan kjøpe godbiten for en billig penge!

Lenke til kommentar

Nå er tema her bærbar , men siden det allerede har sklidd ut og mange følger tråden , håper jeg at den ikke stenges av nevnte grunn.

Å trekke konklusjoner blir vel anskelig i og med at PC Utstyr innså realiteten i å avvise angrefristen på så tynt grunnlag .

Nevnte tidligere i tråden problemer med servicepartnere (Infocare).

Pga. skepsis og ønske om LCD uten pixelfeil , ble den første LCD(Q17S) her i huset kjøpt hos lokal dataforhandler . (kontroll før avhenting)

Q17S har tre års garanti , denne har desverre Hyundai satt Infocare til å etterleve på sine vegne.

Skjermen fikk periodisk feil etter 18 måneder , selger ble varslet .

Tre dager senere ankom et vrak av en Q17S med to pixelfeil på størrelse med tyttebær.

Beklager svarte Infocare .

To mnd. og utallige purringer senere ankommer nytt vrak . (potetåker)

Beklager svarte jeg , dette aksepteres ikke , den lokale forhandler fikk således ansvaret for å ordne opp i andre sin udugelighet.

Den lokale forhandleren AR Data har nå skaffet oss helt ny skjerm fra importør.(topp service)

Etter en del innslag her på forumet var jeg obs. på problemstillingene.

Det er litt trist at trygghet ved LCD-kjøp skal være så avhengig av hvem som er selger .

Firmakjøp : Over disk , kontroll før avhenting .

Privatkjøp : Netthandel med hardnakket bruk av angrefrist.

Reklamasjon: I første omgang gå hardt og kontant rett på selger.

Men viktigst av alt , velg forhandler/leverandør med omtanke .

Lenke til kommentar
Uansett: har selv hatt 4 lcd-skjermer tidligere, og ingen har hatt pixelfeil! Kunne ikke tenke meg å " ordne " en slik feil selv, hvis noe går galt, går dette utover garantien.

Ikke mulig å se at man har "reparert" døde pixler selv.. (hvis du gjør det riktig vel og merke) Ligger guide på hvordan det gjøres på hw.no

 

Så hvis du får en skjerm med en død pixel på så sender du den tilbake? noe som betyr ekstra porto og ekstra ventetid?! øhh.. (smart må jeg si!)

 

..men som sagt, håper inderlig at flest mulig sender tilbake skjermene sine med pixelfeil, så kanskje jeg kan kjøpe godbiten for en billig penge!

Ikke tro at du er en slags frelser som kan vekke alle døde piksler til live. Du har bare vært ekstremt heldig mener jeg. Neste gang så kan det godt hende at de døde pikslene dine ikke lar seg fikse. :whistle:

Lenke til kommentar
Uansett: har selv hatt 4 lcd-skjermer tidligere, og ingen har hatt pixelfeil! Kunne ikke tenke meg å " ordne " en slik feil selv, hvis noe går galt, går dette utover garantien.

Ikke mulig å se at man har "reparert" døde pixler selv.. (hvis du gjør det riktig vel og merke) Ligger guide på hvordan det gjøres på hw.no

 

Så hvis du får en skjerm med en død pixel på så sender du den tilbake? noe som betyr ekstra porto og ekstra ventetid?! øhh.. (smart må jeg si!)

 

..men som sagt, håper inderlig at flest mulig sender tilbake skjermene sine med pixelfeil, så kanskje jeg kan kjøpe godbiten for en billig penge!

Ikke tro at du er en slags frelser som kan vekke alle døde piksler til live. Du har bare vært ekstremt heldig mener jeg. Neste gang så kan det godt hende at de døde pikslene dine ikke lar seg fikse. :whistle:

bla bla bla...

 

Da skal du ha bra uflaks..

 

Men som sagt, fortsett gjerne å send tilbake skjermer med pixelfeil,

jeg kjøper glatt en med!

 

Har fjernet døde pixler hos kompiser og også på jobb!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Men ikke tro at du har magiske fingre som ordner noe slikt hver eneste gang

Spør dama mi.. :p

 

Skal være enig i at ikke alle pixler lar seg vekke fra de døde, men spørsmålet her er om kjøper i hele tatt har prøvd "trikset"? er jo mulig at han hadde spart seg for alt brydderiet hvis det funka på skjermen hans!

Lenke til kommentar
Det er forskjell på døde piksler. Sitter her med Philips sin pikselfeil-policy (har nettopp kjøpt inn mange Philips-skjermer (190S5CS) til jobben) og for den skjermen gjelder følgende (jeg tar kun med det som gjelder lysende piksler, ikke svarte):

 

1 piksel = 3 sub-piksler (rød, grønn og blå)

 

1 subpiksel lyser konstant (rødt, grønt eller blått lys): Max 4

2 subpiksler ved siden av hverandre lyser konstant (lys lilla, gult eller lys turkis lys): Max 2

3 subpiksler ved siden av hverandre lyser konstant (hvitt lys): Max 0

 

Med andre ord: Dersom en hel piksel (3 sub-piksler) er død, kan du sende inn skjermen, selv om det bare er en slik. For pikselfeil der kun en sub-piksel er død, må du ha 5 før du kan sende inn skjermen.

 

Dette varierer fra produsent til produsent (og fra skjerm til skjerm), så jeg vet ikke hvordan det er med en bærbar-PC. Men jeg vil tro at en helt hvit piksel er mye nærmere en garantisak, enn om pikselen hadde vært f.eks. grønn.

HP sin pixelpolicy er omtrent den samme

 

HP pixel policy

 

Dette er riktignok for to stasjonære maskiner, men policyen er den samme for alle hp-produkt med lcd-skjermar.

Lenke til kommentar

jeg vet selv hvor ubehagelig det kan være å ha med vanskelige firmaer. for 1-2 år siden hadde jeg en sak gående med tiscali og pengehoreselskapet deres, lindorff som krevde penger av meg for 2 oppringt abbonnementer for flere måneder.

 

og jeg må helt ærlig si at denne tråden her ikke akkurat oppmuntrer meg til å bytte "fast leverandør" fra komplett.no, de har alltid gitt meg førsteklasses service: har hatt problemer med både boxed vifta til 2500+ cpuen min, de sendte en ny en i løpet av 1-2 dager - og nå nylig har jeg fått problemer med støyende chipsetvifte. også denne gangen ble det sendt dagen etter jeg sendte mailen til de. (men nok gratisreklame til de, hehe :D)

 

i øyeblikket har jeg også ventet i over en uke på at www.geekstuff.no skal få fingern ut av ræva og sende meg x-beam gyrotwisteren jeg har bestillt og FORHÅNDSBETALT. (har ringt folka bak butikken privat og purret, de lovte at twistern skal sendes mandag)

 

dårlig kundebehandling irriterer meg noe jævlig :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...