Spyder Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Stå på Lunitari, skal aldrig handle på pcutstyr.no jeg heller og jeg har tipset alle jeg kjenner om denne tråden og anbefaler dere til å gjøre det samme, så får vi se hvor stor makt kunden virkelig har da blir nokk det nye navnet til butikken dems Pcutstyr.konk Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvordan går det? Noe nytt i saken? Lenke til kommentar
jejono Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Fikk en PM fra Lunitari om at PCutstyr hadde akseptert ønsket om å benytte seg av angrefristen. Det samme kan sies om mitt eget ønske om å angre på et kjøp av bærbar PC. Så lenge en PC kan bringes tilbake til leveringstilstanden vha Recovery programvare (som vel følger de fleste bærbare med preinstallert operativsystem) så vil angreretten gjelde. En bør selvfølelig teste PCen i kort tid - utstrakt bruk over 14 dager kan ikke være akseptabelt. Alt i alt er vi nok begge to fornøyd med utfallet av saken. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Bra dei endeleg tok til fornuft og ikkje lengre tolka loven på sin spesielle måte. Gratulerer til dykk begge for å ha vunne ein lang og hard kamp. mvh Jan Eirik Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Det stemmer, og til slutt har de håntert saken rosverdig. Skal ned dit på mandag for å ordne de siste detaljene, kommer tilbake til dere når jeg har vært der Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det stemmer, og til slutt har de håntert saken rosverdig. Skal ned dit på mandag for å ordne de siste detaljene, kommer tilbake til dere når jeg har vært der rosverdig? haha...PCutstyr suger kukk, skal aldri handle der igjen. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det stemmer, og til slutt har de håntert saken rosverdig. Skal ned dit på mandag for å ordne de siste detaljene, kommer tilbake til dere når jeg har vært der Godt det ordner seg til slutt Lønner seg som regel alltid å stå litt på, de fleste foretak vil nok gi seg etterhvert (Ihvertfall de med et minimum av serviceinnstilling) Godt du står på og ikke gir deg ved motstand som nok enkelte som har bidratt her i tråden hadde gjort. Du har helt rett i din forståelse av angrerettloven, de som mener noe annet får huske dette ved en senere korsvei Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Rosverdig ? Automatisk avslag, og over 2 ukers behandlingstid, runde med forbrukerrådet og offentliggjøring på forum.hardware.no for å få igjennom en standard angrefrist ? Knappest "rosverdig"... Lenke til kommentar
artificial Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 PCforettSTYR!!!!!! Lyst å bli advokat jeg nå. studerer egentlig markedsføring. Men etter å lest hele tråden, dette her er jo inspirerende. Skipper pcutstyr.no neste gang jeg skal ha maskinvare ja. Siden jeg er inkjøper for hele vennekretsen min så blir d en god del tap for pc"forettSTYR" Yours in faith A Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har ingenting å si om forbrukerrådet etc. men jeg vil bare si til alle: STYR UNNA PCutstyr.no, hadde selv problemer når jeg kjøpte deler til denne pcn for 2 år siden elns Kjøper herretter kun på Komplett o.l hvor jeg vet at man faktisk får det man betaler for =) Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Enig, skaden er allerede skjedd, tør ikke handle der. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nå er dette litt på siden, men jeg bestilte et par trådløse routere fra netshop forleden og fikk ikke med angrerettskjema så jeg tenkte at jeg hadde 3 måneder. Fant fort ut at noe var alvorlig galt med den ene routeren da den rebootet hele tiden, men pga. noe tull med SMTP serveren kom ikke mailen jeg sendte fram, og da jeg sendte en til etter litt over 14 dager fikk jeg beskjed om at angrerettskjema var sendt med leveringsbekreftelsen. Er dette egentlig nok? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Komplett sender alltid med angrerettskjema i leveringsbekreftelsen. Så jeg tipper det er helt ok. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis det er noe galt med ruteren så trenger du jo ikke å benytte deg av angreretten, da er det jo reklamasjonsretten som gjelder. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nå er dette litt på siden, men jeg bestilte et par trådløse routere fra netshop forleden og fikk ikke med angrerettskjema så jeg tenkte at jeg hadde 3 måneder. Fant fort ut at noe var alvorlig galt med den ene routeren da den rebootet hele tiden, men pga. noe tull med SMTP serveren kom ikke mailen jeg sendte fram, og da jeg sendte en til etter litt over 14 dager fikk jeg beskjed om at angrerettskjema var sendt med leveringsbekreftelsen. Er dette egentlig nok? I følge loven er det ikke noe i veien for å sende angrerettskjema kun per mail. De websjappene som sender med skjema yter "ekstraservice"... -KJ Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Hei! Var hos pcutstyr i går, alt har ordnet seg nå. Vi bestemte oss å kjøpe en lcd-skjerm istedet, da laptop var blitt uaktuellt nå, og fikk en veldig god pris på denne. De har også lovt å sette resten av pengene inn på konto i dag. Vi trodde vi måtte gjennom samme mølla en gang til, da det viste seg at også lcd-skjermen hadde pixelfeil ( maken til uflaks!), men når jeg ringte i dag, fikk jeg beskjed med en gang at vi får bytte! Setter veldig stor pris på at pcutstyr valgte å løse saken for oss, istedet for å benytte seg av den som en prinsippsak i forbrukertvistutvalget, og kommer ikke til å ha noen problemer med å handle hos dem igjen!! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Tenkte bare jeg skulle komme med en liten "notis" til denne saken. Ikke for å forsvare "ufine" forhandlere, men heller prøve å forklare situasjoner de ofte møter på. (er forhandler selv forresten, men selger meget lite. Er mest reparasjoner osv). Sett at en privatkunde vil kjøpe en 21" LCD skjerm.. Denne koster kanskje 15000,- inkl mva. Privatkunde kjøper med en forhandler. Forhandler har denne på lager eller bestiller denne hos sin leverandør. Privatkunde får skjerm levert. Privatkunden pakker opp skjerm, prøver den, og er misfornøyd. Det er pixelfeil, men ikke nok til DOA-garanti, eller det er andre ting kunden er missfornøyd med). Privatkunde pakker pent ned skjerm, leverer til forhandler og vil benytte angrerett. Prøv å se forhandlers side av saken; Privatkunde kjøper skjerm. Forhandler har 5 % fortjeneste på salg. Privatkunde vil heve kjøpet (angrerett). Sett at kunde uten tvil har angrerett i saken. Skjerm leveres tilbake og penger betales tilbake. Nå sitter forhandler med en skjerm som mest sannsynlig er vanskelig å selge som ny. Blir den solgt som ny og kunde finner ut og klager så er forhandler svindler, bedrager osv osv. Viss den selges som demo så vil forhandler TAPE MYE på denne "fordømte skjermen". Problemet her er at forhandler har kjøpt skjerm med en leverandør(eller av og til produsent). Men forhandler må holde seg til de avtalene/reglene som den leverandøren/produsenten har. Husk at de er et firma og har MYE mindre rettigheter enn private. Angrerett finnes stort sett ikke. Så selv om privatkunde muligens har angrerett/returrett overfor forhandler så er det sjelden at forhandler har samme rettighet mot de forhandler kjøper varer av. Dette var med klar angrerett. Det er klart at det er lett å prøve å slippe å gi angrerett i tvilsomme saker. For om en av 10 saker ender med angrerett så spiser denne gjerne opp fortjenesten til 10 andre salg. Ikke missforstå meg. Jeg mener IKKE at de ikke skal følge loven. (men hva sier den?? (meget diffus)). Angrerett er en ting. Denne er bra, men den burde kanskje gjelde for forhandlere også??. Har aldri hørt om et forhandlerombud.. jaja.. Når angrerett ikke er aktuall så snakker vi ev. garanti-retur. Når noen sier at det MÅ VÆRE GARANTI når det er en død pixel så mener jeg dette er feil så lenge dette ikke er nok til garanti i følge produsent. Er det garanti i følge produsent (nok antall pixels med feil osv) så er det jo garanti uansett. Forhandler får garanti videre til produsent/leverandør. PGA at forhandler har så lite rettigheter i forhold til privatkunder så selger jeg stort sett bare til firma. Da gjelder stort sett 1 års garanti og ingen angrerett (så lenge produsent ikke har egen utvidet garanti), dvs samme rettigheter som MEG. Sorry at dette ble litt rotete.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Vi har fortsatt loven på vår side. Om forhandleren/nettbutikkene ikke liker dette, så får de finne seg noe annet å gjøre Jeg har ingen sympati for en nettbutikk som lager så mye bråk/rot for en kunde. Regler er til for å følges, om de er urettferdige eller ikke er lite relevant, vi har våre rettigheter. Tror ikke dette er dårlig buisness, siden det har dukket opp flere nettbutikker i Norge de siste 2 åra enn det gjorde på hele 90 tallet nesten. Mange har gått under, men NOEN har klart seg bra. Det som skiller disse fra de andre er: 1. God kundeservice 2. God kundeservice 3. God kundeservice 4. Osv osv osv osv osv osv osv Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har aldri truffet en død pixel jeg ikke kunne fjerne.. Sitter med 5. lcd skjermen min til nå, tre av de forrige hadde døde pixler, alle lot seg fjerne med største enkelhet! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 som sagt så var innlegget kun til informasjon. Litt greitt at folk skjønner litt av "frustrasjonene" til forhandler også. Loven SKAL holdes uansett. Er enig i at kundeservice er det viktigste (!) for å holde kunder fornøyde. Mange skjønner ikke at man taper mindre på å ettergi noen hundrelapper (tap) til noen enn å tape 100 kunder (satt på spissen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå