Lunitari Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har kjøpt en medion laptop fra pcutstyr.no som har pixelfeil, men hverken Medion eller pcutstyr godtar å heve kjøpet selv om vi fikk pc'en i går! Dette er en pc med 17" wxga skjerm, og akkurat den er grunnen til at vi valgte denne modellen. Er det noen som har erfaring med lignende saker? Må vi bare finne oss i at selger sier at vi må godta en pixelfeil på en pc til over 15000? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Bruk angreretten? Det skal gå an. Nye pcen min har forresten én død piksel. Det kan jeg leve med. Er såpass liten at jeg ikke ser den. Endret 8. september 2004 av MrBlueJack Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hvis du kjøpte den på nett kan du bare bruke angrefristen din. Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har prøvd å snakke med dem om angrerett, men de sier bare at så lenge jeg har trykka på knappen og slått på pc'en så faller angrefristen bort. Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 ser den forresten veldig godt..... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er bare tull. Om du har kjøpt den på internett, dvs fjernkjøp så har du i følge kjøpsloven 14 dagers returrett fra dagen du mottar produktet. Det forutsier at du kan levere den tilbake i tilnærmet lik stand. Pcutstyr.no vet dette, men de prøver seg selvsagt ta en tur inn på www.lovdata.no Selv leverer jeg tilbake en 19" LCD skjerm til Psdata idag, fordi min også hadde pixelfeil + at jeg ikke var fornøyd med kvaliteten Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 de har gitt meg beskjed om at jeg må levere den inn, og så tar det to-tre dager før de får sett på den, og så skal de vurdere hva de skal gjøre. Har ringt og kjeftet på dem mange ganger i dag, og nå vil de ikke snakke mer Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 det er 100% bullshit at angrefristen faller bort så fort du har slått på pcen, dette vet de også veldig godt. Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 har du snakket med dem ang. din skjerm? hva sa de evt. til deg? De mener at når vi har kjørt installasjonsprosessen av preinstallert winxp, så har vi også brukt opp lisensen, men alt var aktivert fra fabrikk, det står det tom i bruksanvisningen.... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 bruk angreretten... skriv det tydelig. Ikke send den inn slik pcutstyr skal "se" på den etc. Det at de lyger ved angreretten faller bort, skal egentlig si alt om denne situasjonen. istedet kunne de ha vært behjelpelig med å finne en løsning fordi de "visste" om angreretten. Nei, bruk den retten, send den inn å få pengene tilbake inkludert fraktutgiftene TIL deg. Du må selv betale fraktutgiftene til pcutstyr. Og så kjøper du maskin et annet sted, husk dette var etter en dag med maskina, hva hvis noe annet skjer senere. Hadde samme situasjon med mpx om en dvd brenner.. men gikk til slutt . handler selvfølgelig aldri fra mpx igjen. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Fatter ikke at nettbutikkene prøver seg på sånt. Det koster dem mye mere å: -Miste en kunde -Få dårlig rykte -Bruke tid på å vri seg unna Lenke til kommentar
chrtran Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei! Jeg kjøpte min bærbar Compaq Evo 610c for over et år siden. Oppdaget etter noen dager at det var en dødpixel. Ringte Compaq og de sa at det måtte være flere enn 6 dødpixler for at jeg kunne bytte skjermen. Jeg ble så skuffet siden denne røde pixelen vises veldig godt i mørk bakgrunn. Jeg kontaktet Infocare (autorisert service til bl.a Compaq). De undersøkte og sa det samme.. og sa at kun skjermen koster ca. 10000kr hvis jeg skal bytte ut. Men heldigvis så var det en mann der som var så snill og han byttet ut skjermen for meg! Men han garanterte ikke at den nye skjermen skulle være fri for dødepixler. Jeg tok sjansen og fikk en strøken skjerm. Jeg har undersøkt det med angrefristen.. man har krav på det og det er ikke noe problem å bytte varen hvis den er i like god stand som da den ble levert. Hvis de ikke er med på det så taper de forhåpentligvis masse potensielle kunder.. En fornøyd kunde sier til 1 eller 2.. mens en ufornøyd sier til mange! Lykke til! Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 min døde pixel er hvit, og syns godt på alle bakgrunner, bortsett fra hvitt..... EG-s: Det du sier er at jeg må sørge for å levere med angrefristskjema når jeg leverer den, ikke sant? for levere den må jeg, iflg. loven har de 14 dager på seg til å betale tilbake beløpet. Bittert, det er mange penger, og jeg trenger pc nå.... Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 nå fikk jeg forresten leveringsbekreftelse fra pcutstyr- ett døgn etter at jeg var i Fredrikstad og henta pc'en.... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) min døde pixel er hvit, og syns godt på alle bakgrunner, bortsett fra hvitt..... EG-s: Det du sier er at jeg må sørge for å levere med angrefristskjema når jeg leverer den, ikke sant? for levere den må jeg, iflg. loven har de 14 dager på seg til å betale tilbake beløpet. Bittert, det er mange penger, og jeg trenger pc nå.... hm , fant noe her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=1&FILE...er/retur.htm#a4 men, det skal medfølge et angrerett skjema med laptopen, hvis ja har du 14 dager på å gi BESKJED til pcutstyr at du skal benytte den Hvis ikke vedlagt skjema, er det 3 mnd. standard skjema er her men du skal ha fått det fra pcutstyr. du må vel også få ett returnummer fra dem. i mitt tilfelle kranglet jeg i ei uke ca med mpx, kontaktet forbrukerportalen. klart svar-hva er vitsen med angrerett hvis en ikke får se om varen fungerer? måtte også purre på tilbakebetalingen fra mpx, så ut som om de tok seg de 14 dagene de hadde lov til, pluss litt til. så de vet sine rettigheter... men uansett mitt råd er å benytte denne, du vet ihvertfall hvilken butikk du har med å gjøre. Og det er en del penger det handler om, så heller gjør handelen din et annet sted. for du har vel et 5 årig forhold til butikken (reklamasjonsrett) edit.. si hva du vil om dell, men det var nok med en mail for å få skiftet en skjerm en syntes var litt for lys. Endret 8. september 2004 av EG-s Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Pcustyr er sløve når det gjelder å sende med angrerettskjema. Har bestilt varer fra dem 3 ganger. Bare den første gangen kom det med angrerettskjema. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Pcustyr er sløve når det gjelder å sende med angrerettskjema. Har bestilt varer fra dem 3 ganger. Bare den første gangen kom det med angrerettskjema. Det er jo egentlig bra for forbrukeren, for da får han 3mnd angrerett istedenfor 2 uker. Er kun PCutstyr som taper på det. Litt sånn halveis off-topic så bestillte jeg meg 2 stk ATI X800 PRO VIVO fra dem. Stusset litt på pakkevekten hos posten sitt nettspor, men tenkte ikke vidre over det. Da jeg fikk pakken så jeg helt tydelig at det bare var 1 stk X800 i pakken, og jeg hadde akkurat betalt for 2. Så dagen etter ringte jeg PCutstyr. Da fikk jeg høre en historie om sjekk av lagerstatus og diverse, men at dersom de fant et kort i pluss skulle de sende det med det samme. Grunnet at jeg hadde to stk PC'er uten skjermkort stående var jeg riiiimelig gira på å få dette kortet snarest. Så jeg spurte kundekonsulenten hvordan de skulle sende det, fikk som svar "det går med vanlig dør-dør bedrift", da klikka det litt for meg og jeg måtte bare si at det var uaktuellt. Neste setning fra han kundekonsuleten var, "greit, da går det med express"... Så det jeg prøver å si er at man IKKE skal finne seg i krumspring fra disse nettbutikkene, for dem prøver seg uansett. Gi klart og tydlig beskjed når du har rett, dem vet egentlig bedre men dem prøver seg nesten alltid. Hmm når jeg tenker meg om er det ikke sikkert jeg fikk med angreretts- skjema på det første X800 kortet som kom..... But then again, hva vet jeg? Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 angrefristskjema fulgte med det, så jeg kan ikke "ta" dem for det, men det var også med deres tolkning av angrerettloven.... hehe.... forbrukerrådet steilet over ordlyden der, og pcutstyr refererer faktisk til forbrukerkontoret i Sarpsborg... Lenke til kommentar
Steezo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 angrefristskjema fulgte med det, så jeg kan ikke "ta" dem for det, men det var også med deres tolkning av angrerettloven.... hehe.... forbrukerrådet steilet over ordlyden der, og pcutstyr refererer faktisk til forbrukerkontoret i Sarpsborg... Husk på en ting, det forbrukerombudet sier behøver ikke være sannhet ettersom det kun er en interesseorganisasjon for forbrukere.... deres ord er ikke loven ... kan sammenlignes med det en forsvarsadvokat sier i en rettsak Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Pcustyr er sløve når det gjelder å sende med angrerettskjema. Har bestilt varer fra dem 3 ganger. Bare den første gangen kom det med angrerettskjema. I følge loven så har du faktisk 1 års angrerett OM de er så toskete å ikke legge med ALL angrerettsinformasjon! Så da kan du i prinsippet angre når du vil så lenge embalasjen er på plass og alt er i samme stand så når du fikk den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå