wirrum Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei! Jeg har kjøpt et MSI K8N NEO Platinum Edition som jeg kjører med A64 3000+. Jeg opplevde ekstreme temeperaturer i CPUen (65-70 grader idle). Så her på forumet at en bios-oppgradering kunne være nødvendig for at kortet skal vise riktig temperatur. Som sagt, så gjort, og nå viser hovedkortet riktig temperatur - håper jeg (ligger nå på 45 grader). Men, windows sluttet å fungere. Jeg fikk bare blå-skjerm før XP er ferdig med å boote. Siden det var nytt system tenkte jeg bare jeg kunne prøve å installere XP på nytt, men når installasjonen kommer til "installing devices" (eller no sånn) så går progress-baren til ca 75%, og så får jeg en blåskjerm. Dette fungerte jo utmerket før bios-oppgraderingen. Jeg har forsøkt å "disable" alle devicene i bios (nettverk, firewire, lyd osv). Det eneste devicen som gjenstår er mitt skjermkort: Matrox Millenium G400 (veit det er gammalt, men har ikke råd til nytt akkurat nå). Men det funka jo før bios-oppgraderinga.... noen som har forslag til hvordan jeg kommer meg ut av knipa - uten å måtte kjøpe nytt skjermkort bare for å prøve om det løser saken? Lenke til kommentar
wirrum Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Det var den nye biosen(1.3) som føkka opp. Fant ingen annen løsning enn å gå tilbake til 1.1. Nå funker det (men viser for høy temperatur). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå