Fraktil Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har kjøpt følgende oppsett fra Komplett: - Chieftec BX m/360W - Abit KV8-MAX3 for socket 754 (K8T800, lan, sata, atx, raid, firew) - AMD Athlon 64 3200+ 2,2 GHz Boxed - 2 x Corsair value S PC3200 DDR-DIMM 512MB - Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR - Western Digital Raptor 36,7GB SATA 10000RPM - Western Digital Caviar 200GB SATA 7200RPM - MSI CD brenner SATA - NEC DVD brenner IDE Første problemet er temperaturen på CPU. Med en gang etter oppstart er den 55 grader og stiger jevnt til ca 65-66 grader. Ser det er kommet BIOS oppdateringer til hovedkortet der temperaturkalibirering var noe som var rettet på, så jeg håper en oppgradering av BIOSEN vil gi en mer normal temperatur. Hva bør den foresten ligge på? Så til det STORE problemet: Installere Windows XP Første gangen jeg prøvde så alt normalt ut. Trykket F6, satte inn disketten med SATA drivere som fulgte med HK. (4 forskjellige valg: .\silicon\3112, .\intel\, \silicon\3114\ og \via\ Hva er forskjellen og hvilke skal jeg bruke?) Må jeg laste ned nye SATA drivere fra WD sine hjemmesider? Ønsker ikke Raid oppsett. Fikk så spørsmål om partisjonering og formaterte hele Raptor disken med NTFS. Etter en restart stoppet installasjonen og jeg fikk "blå skjerm". Har prøvd flere ganger men får da beskjed om at den finner ingen harddisk. Koblet så ut Raptor disken og koblet til den andre. Startet opp med oppstartdiskett og partisjonerte og formaterte disken med fdisk. Lagde en FAT32 partisjon på 30GB som jeg så installerte Win millenium på. Dette fungerte helt problemfritt. La så inn PQ Magic og formaterte resten av HD til NTFS. Satte så en av disse partisjonene til primærpartisjon og prøvde med Win XP igjen uten hell. Installasjonsprogrammet finner ingen HD. Nå får jeg heller ikke startet med WinME. Når jeg starter med oppstartsdiskett får jeg heller ikke brukt fdisk for å reformatert partisjonene. Hva gjør jeg nå? På HK er det 6 SATA plugger. Jeg har HD på 1 og 2. Er det noen forskjell på disse. Har hørt at det er forskjeller på disse. Hvilke skal jeg bruke til HD? Er det noen som kjenner dette HK og HD og som vet hva jeg skal gjøre? Hvor finner jeg riktige drivere osv. Hvordan skal jeg få partisjonert og formatert diskene mine igjen? Hverken fdisk eller XP installasjonen finner igjen diskene! Jeg trenger hjelp, og er takknemmelig for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå