Spurs Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hei Lurer på hvilket lydkort jeg skal bruke. Har et Abit AV8 Socket 939 hovedkort med Realtek ALC658 AC97 6-kanals lyd. I tillegg har jeg et Soundblaster Audigy 2 bulk (ikke ZS). Er usikker på hvilket jeg skal bruke. Skal koble lydkortet jeg velger å bruke til en Yamaha RXV-1000 surround reciever med en digital kontakt. (Optisk fra Realtek på hovedkortet, eller digital coaxial fra Soundblaster kortet.) Har brukt Audigy kortet før, men opplevde en del knitring i noen spil. Verst i Fifa 2004. Kan ha vært drivere?. Byttet derfor til det integrerte, og har brukt det siden. Er ikke akkurat maks fornøyd med det heller.... Hvilket er best? Hvilket av dem bruker minst ressurser? Er usikker på dette, og ønsker tilbakemelding. Takk for alle svar! Endret 8. september 2004 av Spurs Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Ingen tilbakemeldinger??? Lenke til kommentar
globalComb Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Bruk Audigy kortet du. Det er bedre utsyrt med funksjoner, reduserer ytelsestap i spill, og har nok bedre lydkvalitet en realtek alternativet. Knitring på Audigy kort er et kjent problem dersom du har APIC aktivert i bios. Vær klar for å reinstallere windows dersom du velger å skru av denne. Ellers kan det jo også meget mulig være et driverproblem. Se om det finnes noen av nyere dato. globalC. Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Hvorfor må jeg reinstallere windows? Hva er APIC? Knitrer Audigy kortene alltid når APIC er aktivert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå