Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HVa er forskjellen på Audi 80 og Audi 90?

Tim

Anbefalte innlegg

Viste ikke hvor jeg skulle legge denne så jeg la den her.

Topicen sier vel det meste. Har ikke funnet noe særlig med info om disse bilene men en sa at AUdi 90 var "luksusutgaven" av Audi 80 da de var nye..

Hva er egentlig forksjellen?

Er det noen som vet hvor langt man kan regne med at en Audi 80\90 kan gå før man kan kalle den kaputt? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audi 90 er litt større (fysisk) og mer sportslig enn Audi 80 (Audi sport fjæringer, og bedre bremser). Nå husker ikke jeg helt, men jeg tror ikke du kan få Audi 80 med 2.3E 20v motor eller V6 motorene. Og Quattro er vel mer begrenset på 80'en. Audi 90 er forgjengeren til S2. Og har flere likhetstrekk med S2. Mer likt interiør osv. På min 90 har jeg samme ratt som sitter i en S2, dog uten det S2 emblemet da.

Skal ikke si jeg har rett på alt jeg har skrevet her, stortsett er 80 og 90 veldig like, men 90 er en smule mer sportslig, både på ytelse og utseendet, ja, bakspoileren får man vel ikke på Audi 80.

Lenke til kommentar

Jeg trodde både audi 80 og 90 hadde de samme målene når det kom til størrelse. Snakker da om type89.

90 har en annen frontfanger og muligens annen front. Ellers er 90 litt mer påkostet. 90 kom ikke med noe mindre enn femsylindra motor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg trodde både audi 80 og 90 hadde de samme målene når det kom til størrelse. Snakker da om type89.

90 har en annen frontfanger og muligens annen front. Ellers er 90 litt mer påkostet. 90 kom ikke med noe mindre enn femsylindra motor.

Riktig!

Karosseriet på Type89 er likt enten bilen heter Audi 90 eller 80. Lykter, støtfangere og noen småting skiller eksteriøret. Motorene i 90 var utelukkende 5 sylindra med unntak av TD som den delte med 80.

90 gikk ut da 80 ble faceliftet i 1992.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...