vickers Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Jeg vurderer å kjøpe ny pc. Denne gangen satser jeg på et Intel system. 478 er jo på vei ut så da er det vel bedre å satse på 775. Når det gjelder hovedkort har jeg alltid likt Abit. Har brukt utallige Abit kort oppgjennom tidene og alltid vært fornøyd. Skjermkort vet jeg ikke, men 775 platformen bruker vel PCI-Ex. Pc'en skal ikke brukers til spilling. Dvs ikke et eneste spill (bortsett fra kabal da som følger med) kommer til å brukes på denne pc'en. Pc'en tungeste oppgaver blir vel video redigering. Tror derfor ikke jeg trenger det ypperste "high-end" kortet. Forslag mottas med takk. Både ATi og Nvidia. Hvis jeg f.eks velger Abit AA8-3rd Eye Hovedkort for S775 I925X, SATA, ATX, GbLAN, Dual-DDR2, PCI-Ex16. Hvilke minne bør jeg velge da? Slik ser da pc'en ut: Hovedkort: Abit AA8-3rd Eye S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 Skjermkort: Sapphire Radeon X600PRO 256MB DDR PCI Express, VIVO/DVI-I Minne: Kingston PC4300 DDR2 1GB Kit (2x 512MB) Disk: Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Prosessor: Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache Kabinett: Chieftec BX Tower m/dør Sort Kabinett 360W PSU Resten har jeg. Edit: Da er pc'en komplett ser det ut. Endret 8. september 2004 av vickers Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hm, jeg ville gått for et I925X basert hovedkort, selv om de er litt dyrere.. Du får iallefall mer ytelse alt over! RAM; kjøp deg 2x512 RAM av Kingston, Corsair eller OCZ lr.no Skjermkort: PCI-E Geforce 6800 eller X800 Men ellers ser det bra ut.. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 RAM; kjøp deg 2x512 RAM av Kingston, Corsair eller OCZ lr.no Holder det med PC4200? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) PC4200 tror jeg vil holde mer enn nok! Det er iallefall ikke noen dårlig ram. Rask og mye =) Det er lurt Edit: Med lave timings Endret 8. september 2004 av el_salvad Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Skjermkort: PCI-E Geforce 6800 eller X800 Dette er vel i drøyeste laget til mitt bruk. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Heh, så ikke før nå at du ikke skulle spille, så ja, da trenger du ikke så gode! Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hvis du ikke skal spille noe annet enn kabal så kan du jo ta det billigste Pci-Ex kortet, dette feks: Sapphire Radeon X300SE 128MB DDR PCI Express Men det er lettere å gi deg tips hvis du sier maks pris du vil bruke på skjemkortet.. Edit: Men hvis du trenger støtte for 2 skjermer, så må du minst gå for denne: Sapphire Radeon X300 128MB DDR PCI Express Endret 8. september 2004 av Kukkikano Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Men det er lettere å gi deg tips hvis du sier maks pris du vil bruke på skjemkortet.. Jeg tror jeg får et brukbart kort for mitt bruk til ca 1500,- Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Til 1500kr så er vel dette midt i blinken for deg: Gainward GeForce 6600 128MB 5,0ns PCI-E PCI Express, men en annen ting er leverings dato på kortet... Da er kanskje dette et annet alternativ: Sapphire Radeon X600PRO 256MB DDR PCI Express, VIVO/DVI-I, dette kortet har VIVO (altså video inn og video ut) Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Når det gjelder skjermkort ser det ut som leveringstid kan være et problem. Utrolig få slike kort i omløp...... Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Er det veldig stor forskjell mellom 478 og 775 i hasstighet? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Har selv, abit aa8 "3rd eye" - Det er utrolig bra, lyden er fantastisk + overklokkings mulighetene. Har også Pentium 3,2Ghz lga 775 Prescott - Virkelig kjapp prosessor med stor overklokkings potensial enda tempen kan bli litt høy, du skjønner den har ny stock vifte som er bedre i forhold til 3,0ghz. Men jeg har Corsair ddr2 PC5400 665mhz - fantastisk ram, syk hastighet. Men venter på X800XT som kommer nå snart....PCI-E altså, det får jeg i slutten av neste uke. Gå for "LGA 775" , ett helt fantastisk , orgasmisk osv... SYSTEM! Klokket faktisk systemet med stock vifte til 4,2Ghz + windows + raid ble ustabil . Det med raid, og windows har vel sine samenhenger p.g.a det ble "blåskjerm" der det stod starter dumping av fysisk minne". Men det var bare å gå ut i bios og opprette raid'n igjen! Endret 8. september 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er det veldig stor forskjell mellom 478 og 775 i hasstighet? Ja det er det med rett ram Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Er det veldig stor forskjell mellom 478 og 775 i hasstighet? Ja det er det med rett ram Jeg gjorde en kjapp sammenligning når det gjelder pris. Et 478 system ble ca 2000,- billigere en et 775 system. Da synes jeg prisforskjellen ikke er så stor at det er verdt å gå for et 478 system. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 En annen ting. Er 360W power supply nok? Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 En annen ting. Er 360W power supply nok? Tror det skal gå greit, men det hadde sikkert ikke vært dumt med en større en. Men gå inn på denne siden og regn ut sånn ca hvordan du ligger ann med din hardware: Power Supply Wattage Calculator Denne kalkulatoren regner ut hvor mye watt maksimalt hver komponent trekker av din psu, men det er jo skjelden du bruker alle komponentene på maks samtidig. Så ved "normal" bruk så vil du ligge godt under det den regner ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå