Gå til innhold

Intel system med socket 775

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe ny pc. Denne gangen satser jeg på et Intel system. 478 er jo på vei ut så da er det vel bedre å satse på 775.

Når det gjelder hovedkort har jeg alltid likt Abit. Har brukt utallige Abit kort oppgjennom tidene og alltid vært fornøyd.

Skjermkort vet jeg ikke, men 775 platformen bruker vel PCI-Ex. Pc'en skal ikke brukers til spilling. Dvs ikke et eneste spill (bortsett fra kabal da som følger med) kommer til å brukes på denne pc'en. Pc'en tungeste oppgaver blir vel video redigering. Tror derfor ikke jeg trenger det ypperste "high-end" kortet. Forslag mottas med takk. Både ATi og Nvidia.

Hvis jeg f.eks velger Abit AA8-3rd Eye Hovedkort for S775 I925X, SATA, ATX, GbLAN, Dual-DDR2, PCI-Ex16. Hvilke minne bør jeg velge da?

Slik ser da pc'en ut:

Hovedkort: Abit AA8-3rd Eye S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16

Skjermkort: Sapphire Radeon X600PRO 256MB DDR PCI Express, VIVO/DVI-I

Minne: Kingston PC4300 DDR2 1GB Kit (2x 512MB)

Disk: Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Prosessor: Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

Kabinett: Chieftec BX Tower m/dør Sort Kabinett 360W PSU

Resten har jeg.

Edit: Da er pc'en komplett ser det ut.

Endret av vickers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke skal spille noe annet enn kabal så kan du jo ta det billigste Pci-Ex kortet, dette feks: Sapphire Radeon X300SE 128MB DDR PCI Express

Men det er lettere å gi deg tips hvis du sier maks pris du vil bruke på skjemkortet..

Edit: Men hvis du trenger støtte for 2 skjermer, så må du minst gå for denne:

Sapphire Radeon X300 128MB DDR PCI Express

Endret av Kukkikano
Lenke til kommentar

Har selv, abit aa8 "3rd eye" - Det er utrolig bra, lyden er fantastisk + overklokkings mulighetene.

Har også Pentium 3,2Ghz lga 775 Prescott - Virkelig kjapp prosessor med stor overklokkings potensial enda tempen kan bli litt høy, du skjønner den har ny stock vifte som er bedre i forhold til 3,0ghz.

Men jeg har Corsair ddr2 PC5400 665mhz - fantastisk ram, syk hastighet.

Men venter på X800XT som kommer nå snart....PCI-E altså, det får jeg i slutten av neste uke. Gå for "LGA 775" , ett helt fantastisk , orgasmisk osv... SYSTEM!

Klokket faktisk systemet med stock vifte til 4,2Ghz + windows + raid ble ustabil . Det med raid, og windows har vel sine samenhenger p.g.a det ble "blåskjerm" der det stod starter dumping av fysisk minne". Men det var bare å gå ut i bios og opprette raid'n igjen! :thumbup:

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Er det veldig stor forskjell mellom 478 og 775 i hasstighet?

Ja det er det med rett ram ;)

Jeg gjorde en kjapp sammenligning når det gjelder pris. Et 478 system ble ca 2000,- billigere en et 775 system. Da synes jeg prisforskjellen ikke er så stor at det er verdt å gå for et 478 system.

Lenke til kommentar
En annen ting. Er 360W power supply nok?

Tror det skal gå greit, men det hadde sikkert ikke vært dumt med en større en. Men gå inn på denne siden og regn ut sånn ca hvordan du ligger ann med din hardware: Power Supply Wattage Calculator

Denne kalkulatoren regner ut hvor mye watt maksimalt hver komponent trekker av din psu, men det er jo skjelden du bruker alle komponentene på maks samtidig. Så ved "normal" bruk så vil du ligge godt under det den regner ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...