Gå til innhold

Rare farger på skjermen under spilling!

Wooho

Anbefalte innlegg

Den blå PCI vifta som du har i spor 4, kan det tenkes at den blåser luft rett på vifta til skjermkortet, med en slik kraft at den ødelegger hele kjølesystemet til skjermkortet? Slik at kortet blir for varmt.

Bare en tanke.... :hmm:

Og en ting til.... Rydd opp i ledningsrotet ditt, så faller sikkert temperaturen i kabinettet med 10 grader :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd og sette agp til x4 og fastwrite av i smartgart(drivermeny)?eller har du liten psu ? kansje dette som stopper opp,når alt krasjer i spillene !

jeg får iallefall ca samme problem som deg,får striper over hele skjermen etter 30-50 spilling.da slår vifta seg av også på grafikkortet(6800 gt)men har bare 360w psu.så ender opp med at jeg må slå av pc og vente noe min,da startet den opp som vanlig igjen.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
prøvd og sette agp til x4 og fastwrite av i smartgart(drivermeny)?eller har du liten psu ? kansje dette som stopper opp,når alt krasjer i spillene !

PSU`en jeg har nå er en Cheftec 360 Watt så tror den skal holde. Hadde en Q-tec

før på 400 Watt! :thumbdown:

Uansett skal prøve å sette agp til 4x.

Til ExTerminator:

Jeg har koblet denne blå viften i PCI porten av. Så jeg får se åssen det går. Har prøvd alle forskjellige måter å få ledningene til å skjules men ender alltid som vist på bildet. Noen forslag? ;)

Lenke til kommentar

hvis du har ati 9800xt,ser du vel om temp"en din er ok på kortet(drivermeny) ?men 7 kab vifter er mye,ville ikke vært så sikker på at din psu holder mål.men er jo bare og koble vekk disse(iallefall noen)og se om det blir bedre ?

Cheftec 360 Watt har max 17A på 12V+,hvis du bruker speedfan eller annet proz vil du kunne se volt din på 12+,jeg har bare 11.80 som max der..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Til ExTerminator:

Jeg har koblet denne blå viften i PCI porten av. Så jeg får se åssen det går. Har prøvd alle forskjellige måter å få ledningene til å skjules men ender alltid som vist på bildet. Noen forslag? ;)

Bytt flatkablene til slike som ser sånn ut.

Strips sammen strømkablene, prøv og bruk bare en bane til nederste del av kabinettet.

Du trenger og få større åpning mellom hardisken og skjermkortet, kablene som ligger der i følge bildet, blokkerer nesten luftgjenomstrømningen fra bunnen av kabinettet.

Forsikre deg om at det blåser luft inn i kabinettet nederst, og ut øverst.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...