FallenA Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sitter her, og lurer på om det er noen som kan fortelle meg "step, by step". Hvordan jeg skal sette opp maskinen min til å få DirectConnect som ISP. Bruker nå Telenor, men har fått oppkoblingsdatoen til i dag hos DC. Brevet fra DC var IKKE veldig informativt, hva angår oppkobling, men det står bla. at jeg ikke trenger passord, eller brukernavn ??! I tillegg står det at jeg må sette opp maskinen til å bruke DHCP ??!! (Hva er DHCP?) Er det noen som kunne hjelpe meg her ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Brevet fra DC var IKKE veldig informativt, hva angår oppkobling, men det står bla. at jeg ikke trenger passord, eller brukernavn ??!I tillegg står det at jeg må sette opp maskinen til å bruke DHCP ??!! (Hva er DHCP?) Du setter maskinen din til og motta IP automatsk, fjern alle Online oppkoblingsprogrammer o.l Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er meget smertefritt dette byttet, gjør som agvg sier og du skulle være i mål. Så når dagen kommer skal det egentlig bare være å bytte ut modemet/routern og få avinstallert eventuell oppkoblings- programvare fra Telenor. og vips! Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Oppkoblingsdagen er i dag !!!! Maskinen tar vel i mot automatisk IP adresse sånn som den er koblet opp mot TN ? Når det gjelder routeren så fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke den som allerede var brukt mot TN (Speedtoch). Må jeg avinstallere Online programmet for å få det til å fungere ? Har Lap top, og bruker TN på jobben ?! Kan dere forklare litt nærmere ? TAKK!! Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Gå i kontrollpanel/nettverks tilkoblinger. Slett alle tilkoblinger som er lagt til. Det skal bare være "local area connection" der .(evt. firewire og wlan connection) 1) Høyreklikk på local area connection - properties 2) velg properties på Internet protocoll (TCP/IP) 3) Kryss av "obtain IP adress automatically" 4) Kryss av "obtain DNS server automatically" Så skal det være i orden. Vet ikke om du bruker engelsk windows, men du skjønner det vel. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Takktakk!!! Er på nett nå. Det store problemet var at det modemet jeg brukte ikke kunne konfigureres til å slutte med PPoE. Fant et gammelt ADSL modem i en skuff, og vips var jeg på nett !!! Takker for gode tilbakemeldinger og tips !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå