ferik Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 jeg har tenkt å sette opp en ftp server hjemme på maskinen min, den kjører fc2, men jeg lurer litt på om noen har råd om hvilken ftp server som er best å bruke, og en link til hvordan man skal bruke programmet... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Etter min research så er det pure-ftpd, proftpd og vsftpd som er mest likt blant folk. Det er også de som er lettest å sette opp. Selv foretrekker jeg pure-ftpd, siden den er kjent for å være sikrere enn proftpd og jeg synes den har et greiere system med virtual users. Her er det nok noen som vil si at proftpd ikke er et kjempestort sikkerhetshull lenger, men det er ikke helt sant. Sist når jeg skulle velge mellom dem to (i sommerferien så å si) så var det annonsert flere store sikkerhetshull i den siste stabile builden. Selvfølgelig er de dekket nå, men poenget er jo at proftpd fortsatt ikke er *helt* å stole på, fra mitt syn hvertfall. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Selv har jeg også brukt pure-ftpd i alle år. Enkelt å sette opp og mange funksjoner som kan være kjekke å ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå