okidoki Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Så fint at jeg fikk over min aggresjon på dere Men følgende skulle utrettes: PCen er ferdig påslått av brukeren, jeg skal inn på den å titte hvor mye RAM han har uten bruk av internett eller ved å starte PCen på nytt. Brukeren har mest sannsynlig glemt passordet sitt, så å starte PCen på nytt da kan bli et stort problem. Jeg tenkte bare at det kanskje var en mulighet for å sjekke dette bare i windows, uten noen nyinstalleringer eller inn i BIOS å blablabla... Ikke meningen å terge dere, men hvis noen føler seg plaget så har jeg værtfall fått gjort noe denne dagen LOL ikke no stress whatsoever, skjønnte bare ikke det du her forklarer tidligere.... Men hvis du bruker den system properties greia i windows og samtidig holder i bakhodet at tallsystemet som brukes bare har 8 tall. Da må fysisk RAM størrelse være mulig å dele på 8 (512/8=64)evt(1024/8=128). Er egentlig bare simpel matte som skal til EDIT: 512-502=12, dvs at det skjermkortet bruker 10MB shared memory EDIT2: LOL simpel matte!! ROFLMAO regna litt feil der ja..... Endret 8. september 2004 av okidoki Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Her er det som virkelig er ditt problem, du sitter på skolen og lurer på hvor mye ram som er i pcen foran deg, du har ingen tilgang til å øegge inn nye program, du har ikke tilgang til bios (der ville vært en god plass å starte) og du kan ikkje skru fra maskinen. Problemet ditt er vel og merke ikke eksisterende; delt grafikk minne går ifra 1-128 mb om det står at pcen har 504mb kan den ikke ha mer eller mindre enn 512mb ram med dagens standarer, det blir kun solgt 256 og 512 mb brikker, en sjelden gang 128, om du kjenner mange med 1024 mb brikker eller 2048 så må jeg beklage Lenke til kommentar
tundra Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Mjo, det står 504 MB i systeminformasjon, så dem er vel ikke helt enig da om hva skjermkortet bruker... Men hva når det står 129584 kB hvordan regner jeg det? Må jeg bare prøve et og et tall opp helt til det kan deles på 8? Er ikke så god i mattematikk, må jeg fram med kalkulatoren da eller? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Mjo, det står 504 MB i systeminformasjon, så dem er vel ikke helt enig da om hva skjermkortet bruker... Men hva når det står 129584 kB hvordan regner jeg det? Må jeg bare prøve et og et tall opp helt til det kan deles på 8? Er ikke så god i mattematikk, må jeg fram med kalkulatoren da eller? For å få kilobyte til megabyte kilobyte/1024=megabyte Lenke til kommentar
tundra Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Okei. For å gjøre det kort: Det man altså gjør er å bare øke i tall til man kommer til et tall som faktisk er minnestørrelse? DERE KUNNE JO BARE SAGT DET DA! Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Okei. For å gjøre det kort: Det man altså gjør er å bare øke i tall til man kommer til et tall som faktisk er minnestørrelse? DERE KUNNE JO BARE SAGT DET DA! LOL, prøvde ved et par anledninger... Men jeg veddde 10 spenn på at du faktisk har lært dette nå Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) hei jeg vet ikke om noen har sagt dette til deg, men hvis du trykker start -> kontrollpanel -> System så kommer det opp hvilkent OS du har, CPU og prosessor type EDIT: det kommer også opp hvor mye ram du har EDIT: nå ser jeg har du funnet ut av det Endret 8. september 2004 av Christahh Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hei jeg vet ikke om noen har sagt dette til deg, men hvis du trykker start -> kontrollpanel -> System så kommer det opp hvilkent OS du har, CPU og prosessor type kommer minnestørrelse og.... Men dette blir i praksis det samme som å høyreklikke på my computer og velge properties. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 hei jeg vet ikke om noen har sagt dette til deg, men hvis du trykker start -> kontrollpanel -> System så kommer det opp hvilkent OS du har, CPU og prosessor type EDIT: det kommer også opp hvor mye ram du har Erru fjern eller? Les de andre postene før du poster.... Lenke til kommentar
tundra Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Men det skulle vært et program eller no i windows med oversikt over nøyaktig hva som er installert av hardware i PCen. Så hadde det vært enklere den gangen for noen år siden da jeg skulle finne en driver til skjermkortet, og måtte inn i PCen for å se hvilken type det var. Navnet på kortet sto liksom innerst der, så jeg måtte bare prøve å bøye på det slik at jeg kunne se det..............KNEKK Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 hei jeg vet ikke om noen har sagt dette til deg, men hvis du trykker start -> kontrollpanel -> System så kommer det opp hvilkent OS du har, CPU og prosessor type EDIT: det kommer også opp hvor mye ram du har Erru fjern eller? Les de andre postene før du poster.... hehe, satt på skolen, og lærere over alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå