Kaksa Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 hjelp! nokken so kan fortelle mej ka so e best av: -kald katode (blacklight) -Kald Katode (blått) -Neon lysrør (blacklight) -neon lysrør (blått) eg skal ha et vindu i PC-en som er et mini tower.. kansje ej skal lakkere med fluoriserende lakk invending. Men kva er best angåande levetid og varmeutvikling?? -Kim- Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg ville stemme for katode iallfall. Har en ice-blue selv. Katodene har et par fordeler over neon.. lenger levetid og størrelsen. Forskjell i varmeutvikling vet jeg ikke, men katoden min er ikke spesielt varm. Om du vil ha blå eller blacklight er smak og behag :wink: Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 hmm... ice blue... ka farge de e da? e d vanla blå? vet du (eller nokken andre) om blacklight lyser sterkt? kommer du til å sjå den godt at den er der eller er det best å gå etter nokken me vanleg farge på? -Kim- Lenke til kommentar
DukerX Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Blacklight lyser ikke så sterkt i seg selv (De mørke-lilla lysrørene i taket på diskoteket) men de objektene som blir belyst med blacklight lyser kraftig opp (Hvite eller fluoricerende overflater) Det er derfor det kalles black-light. Inni PC-en er det ikke så mye som er fluoricerende i utgangspunktet, men det går ann å "male" de fleste overflatene med fluoricerende maling. Dersom "malingen" overdrives ser det litt teit ut (Men det er et personlig vurderingsspørsmål) Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 ok.. ej hadde igrunn tenkt å lakke heile ramma invending me flupriserende lakk da.. :razz: håpe d bli kewlt... tru d d bli bedre effektme bare et vanleg blått lys eller?? -Kim- Lenke til kommentar
diste Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg er veldig fornøyd med blå kald katoden min.. Her har du noen bilder, den blåe viser ikke så godt (i og med at den ligger under en list og det er midt på lyse dagen), men du ser tydelig effekten på det grønne lyset.. http://home.no.net/diste/casemod/admin/diste1.jpg http://home.no.net/diste/casemod/admin/diste2.jpg http://home.no.net/diste/casemod/admin/diste3.jpg [ Denne Melding var redigert av: diste på 2002-05-09 02:52 ] Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 00:35, kaksa skrev:ok..ej hadde igrunn tenkt å lakke heile ramma invending me flupriserende lakk da.. :razz:håpe d bli kewlt...tru d d bli bedre effektme bare et vanleg blått lys eller??-Kim- jeg har lakka heile ramma me refleksgrønn quick-lakk. ble bra det. har blacklight inni (kjøpt på Ringo!!), og ett blått lite sexy neonlys. blir ikke samme effekten med det blåe neonlyset, men fortsatt litt stili da :razz: Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:09, clubzoda skrev:jeg har lakka heile ramma me refleksgrønn quick-lakk.ble bra det. har blacklight inni (kjøpt på Ringo!!), og ett blått lite sexy neonlys. blir ikke samme effekten med det blåe neonlyset, men fortsatt litt stili da :razz: No he ej lakka ramma me samme lakk so du sa du he brukt.. bestillte nettop blacklight kald katode på MP... tru du d bli bra?? -Kim- Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 det lyser i allefall veldig opp her ja :smile: å med ett black pearl kort blir d bra Lenke til kommentar
sness Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg har blacklight og jeg synes det er utrolig stilig. Da kan du jo få nesten hvilken farge du vil. Kabinettet mitt lyser det som bare det av nå. Jeg har farga viftebladene på den ene vifta inne pc'n med gul markeringstusj, det lyser som bare det. Fargen blir en blanding av grønn og gul. En annen ting jeg har gjort var å ta en glasscola flaske og tømte en annen gul markeringstusj oppi og blanda det ut med vann. Kan ikke si at det lyser dårlig inni der. Ser ut som om flaska er et slags lysrør. Bare husk å sett på korken igjen! Så for de som ikke har UV-maling så er det bare å gå løs med markeringstusjer. Tror de fleste fargene funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå