marcus Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Bruker asus wl-500 router og asus g-160 usb adapter. Sliter med at hastigheten varier hele tiden mellom 1-25Mbps. Noen som har noen gode forslag til hva det kan være?? Signalstyrken ligger på 80%, så da skjønner jeg ikke hvorfor ikke hastigheten kan ligge stabilt... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvordan har du kommet frem til at du har den hastigheten? Hvis du laster ned fra p2p-programmer, så vil jo hastigheten avhenge av de i andre enden også. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 det er jo ofte at wlan kort ikke opprett holder en konstant tilkobling til routern.. Den søker og en del ganger etter routern på nytt.. Da kan man oppleve at båndbredda blir "spist" opp. Men så personen før har sagt.. Det kommer helt an på mottakeren og.. Ikke nok med det.. men hvis den andre siden er et eller annet sted ute på internett.. hvilken ISP har du da? for jeg vil og ha 25mbit internett Lenke til kommentar
marcus Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 har ikke noe med nedlastingshastigheten å gjøre. tenker på hastigheten mellom routeren og usb adapteren. Har 2Mbits linje fra telenor og kun en pc på nettet. Men hvorfor klarer ikke hastigheten å ligge på rundt 24Mbps når signalet ligger på 80% stabilt?? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Bruker asus wl-500 router og asus g-160 usb adapter.Sliter med at hastigheten varier hele tiden mellom 1-25Mbps. Noen som har noen gode forslag til hva det kan være?? Signalstyrken ligger på 80%, så da skjønner jeg ikke hvorfor ikke hastigheten kan ligge stabilt... Jeg tror han mener hastigheten mellom en wlan-klient og en lan-klient, eller noe sånt... ikke opp mot internett. Til topic: Sjekke om det er noen andre som bruker samme kanal som din router. Evt. forandre din routers kanal, gjerne et par kanaler unna nermeste brukte. (hvis 1 er i bruk, ikke ta 2 men 4, f.eks). Det kan og hende det er mye støy. Hver gang en bil passerer her, blir trådløs bildeoverføring helt skrullete - og det bruker det samme radiofrekvens-området som wlan. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Dette har jeg prøvd hittil: Lagt inn SP2 i xp. Har skrudd av wireless zero funksjonen i winxp. Lagt inn nyeste firmware til routeren og satt signalstyrken på max. Prøvd å bytte kanal. fortsatt like ustabil hastighet selv om signalstyrken viser 80% stabilt. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har 802.11b selv, Sitter 2 meter fra routern med 100% signal, og får bare 1mb/s.. Men jeg bruker 128bit WEP, og det spiser en del. Det er helt normalt at du ikke får 100% ytelse med WLAN. PS: har bestilt meg 802.11g med speedbooster Lenke til kommentar
marcus Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Har Asus wl500 (802.11g)og har vel en avstand på ca.7m mellom routeren og usb adapteren (mellom 1 og 2.etasje uten noen tykke vegger i mellom) Vet at det er umulig å få 54Mbps, men trodde det skulle klare å ligge stabilt på rundt 25Mbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå