JohnDoe Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Vurderer å anskaffe meg ny telefon. Som tittelen sier har jeg funnet to alternativer som ser ut som om de kan passe for meg. Er det noen som har noen synspunkter både for og imot disse telefonene? Dersom allikevel ikke blir aktuell vil jeg nok også vurdere t630 og k700 MVH JD Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kamera: S65 Musikk: 6230 Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Java: S65 (ingen grense slik som på 6230 og støtter i tillegg 3D java) Skjerm: S65 Radio: 6230 Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Java: S65 (ingen grense slik som på 6230 og støtter i tillegg 3D java) hva mener du med det? Lenke til kommentar
basip Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Java: S65 (ingen grense slik som på 6230 og støtter i tillegg 3D java) 6230 banker jo S65 på java ytelse da... --> Test av S65 eller missforsto jeg hva du mente? Skjermen er heller ikke det beste har jeg hørt.. ville gått for 6230, eller k700 da Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Heh, her er omvendt enn det han sa: "Telefonen scorer nok en gang midt på treet, og kommer dermed igjen til kort mot de beste modellene. Det burde utelukke bruk av det heftigste av 3D-spill og programmer." Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Skjermen er heller ikke det beste har jeg hørt.. Hvis du snakker om S65 nå, så kan jeg ikke påstå at 6230 har en spesielt bedre skjerm Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Skjermen er heller ikke det beste har jeg hørt.. Hvis du snakker om S65 nå, så kan jeg ikke påstå at 6230 har en spesielt bedre skjerm nope den er også en del mindre. s65 har ikke lydmuligheter det har 6230 er vel det som skiller dem. Det og så det at s65 har større skjerm og mer avansert teknologi Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 nicop: 6230 har øvre grense på 128Kb på spill desverre. Som et eksempel er 3D Rally-spillet på S65 på hele 344Kb S65 har blitt betydelig kjappere på java med FW12. Den er uansett mer enn kjapp nok for de aller fleste spill, er kun 3D det går litt tregt på enda (men der slår den jo 6230 uansett, siden den ikke støtter 3D ) Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (men der slår den jo 6230 uansett, siden den ikke støtter 3D ) Kan ikke skjønne at du sier dette? sjekk amobil's test. Der står det at den har noe av de telefonene som kjører java midp 2.0 best. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Så du mener altså at det jeg skrev der er feil og at 6230 er bedre på 3D java enn S65? hæhæ... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Så du mener altså at det jeg skrev der er feil og at 6230 er bedre på 3D java enn S65? hæhæ... hva var det for noe :!: http://amobil.no/art.php?artikkelid=9912&side=3 ble slått i begge deler ja. jøss Det samme bildet tegner seg når vi tester ytelsen i spill basert på den nyere Java MIDP 2.0-standarden. Telefonen scorer nok en gang midt på treet, og kommer dermed igjen til kort mot de beste modellene. Det burde utelukke bruk av det heftigste av 3D-spill og programmer. Endret 8. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Folk her bør lære seg å ikke svare på noe de overhodet ikke har peiling på At 6230 er bedre på noe den ikke støtter enn S65 som faktisk støtter 3D er litt av et gullkorn hehe S65 har endel andre fordeler også, den har for eksempel en kamera-API, så kamera kan aksesseres i java Hastighet er uinteressant å sammenligne, siden begge er raske (eneste som kan nevnes er at farten til 6230 ofte er et problem og gjør at man ikke kan kjøre alle vanlige S40-spill...) Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg vil ikke anbefale S65 uten store forbehold og mener Amobil har bagatellisert en del store problemer i sin test. Har akkurat skrevet inn erfaring i produktguiden, som vil dukke opp når den er godkjent av moderator. Jeg har gått tilbake til min 6230 etter bare en dags bruk, og jeg bruker ikke engang radio og lydavspilling! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) John Doe: Hva bruker du mest på telefonen? Radio&MP3 eller kamera&spill? Telefonene er ganske forskjellige. Jeg kunne gjerne tenkt meg en S65, men ville ikke ha byttet ut 6230. off topic Admin'c: gratulerer med innlegg nr 6000 Endret 8. september 2004 av Shhhh Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er det ikke et bedre valg å vente på Nokia 6260? Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 6260 har 140 timer standby og GPRS-klasse som suger... Virker som noe Nokia har pakket sammen av deler fra gamle mobiler Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 <quote> quoting shhhh: John Doe: Hva bruker du mest på telefonen? Radio&MP3 eller kamera&spill? Telefonene er ganske forskjellige. Jeg kunne gjerne tenkt meg en S65, men ville ikke ha byttet ut 6230. </quote> Avtaler og planlegging / kontakter osv er vel det som kommer til å bli mest brukt, sammen med gprs oppkobling mot internett. Kamera er noe jeg ikke har brukt noe særlig tidligere, noe som kan komme av elendig oppløsning, men med oppløsningen disse telefonene tilbyr så er det vel mer aktuelt og bruke det. Spill ?? er vel ikke aktuelt i det hele tatt. Radio & mp3 er vel ikke akkurat et must, men heller en hyggelig bonus. Som jeg leste ut i fra amobils test av s65 så har den en enormt bra avtale / adressebok. Dette er vel en av tingene som gjør at jeg heller mer mot s65 enn 6230 for øyeblikket. BTW: En gang fant jeg en link til en side som hadde oversikt over GPRS priser for de forskjellige operatørene, men den har jeg dessverre mistet... Noen som kjenner til en slik oversikt? JD Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Du kan jo prøve DinSides Mobilkalkulator http://www.dinside.no/php/art.php?id=104487 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå