Gå til innhold

Sony Ericsson, bare møkk?


Benedikte

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Sony Ericsson T610, denne har jeg til nå sennt inn 2 ganger på reperasjon.. Man har jo bare 1 år's garanti på telefonen, å det er over 1 år siden jeg kjøpte den, men nå har den gått i "stykker" igjen.. har hatt den inne på reperasjon pga. at mikrofonen ikke fungerer som den skal (å dette er jo ikke min feil,har aldri åpnet telefonen eller gjort noe som skulle tilsi at jeg kan ha ødelagt den!!) men nå, når jeg ringer noen så hører de bare skurr, jeg må sitte å klemme på telefonen for at andre skal kunne ha en sjans til å høre hva jeg sier!!

Så, derfor lurere jeg på om jeg kan sende telefonen min inn til reperasjon selv om garantien på 1 år er gått ut????? :dontgetit: Å visst de ikke klarer å fikse den (som alle de andre gangene jeg har sennt den inn) får jeg da en ny telefon, eller må jeg betale både for reperasjonen å ny mobil?? :no:

 

Jeg blir veldig glad visst noen har peiling på dette, å vil svare meg!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om garantien har gått ut, har du fortsatt reklamasjonsrett på telefonen. Denne er minst 2 år, så du har fortsatt krav på å få fikset tlf uten at det skal koste deg noe, forutsatt at det ikke er fuktskade/støtskade som har skylden. Du må ta med deg tlf til forhandler og klage igjen. De vil da ta det videre til Sony Ericsson. Nå har desverre Sony Ericsson laget veldig byråkratiske reklamasjonsrutiner så belag deg på å ha tlf inne en god stund.

 

Dersom dette er 3. gangen det er samme feil på tlf, har du krav på en ny tlf. Dersom det er forskjellige feil må du godta en ny reperasjon.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei!!
Tusen takk for svar...!!
Dette er tredje gang den er blitt ødelagt, jeg tror det er mikrofonen som er problemet denne gangen også! For folk jeg ringer til hører ikke hva jeg sier..
Jeg har aldri vært inne i telefonen å tuklet med noe dær, så det er ikke jeg som har ødelagt mikrofonen, tror nok den var dårlig fra første stund!
Men, visst det ikke er noe å gjøre med telefonen, at den rett å slett er ødelagt å ikke fiks bar..får jeg en ny T610 tilbake da?? eller kan jeg få en annen med samme verdi?? Jeg er ikke helt inne på det dær...

:)
Lenke til kommentar

Tar reparasjonen mer enn 7 virkedager har du rett på utlånsmobil. en utlånsmobil kan være hva som helt så lenge det dekker de grunnleggende funksjonene til en mobil. dvs. ringe og sende sms. (OT "grunnleggendes funksjoner" vil nok bli et diskusjonstema... som forhandler så mener jeg at det er som jeg skrev ovenfor: ringe og sende sms. utlånsmobilene våre er Siemens c60. funker fett og kundene er fornøyde med de. og de har fargeskjerm.)

 

til benedikte: spør du (pent eller whatnot) om å få låne en mobil så gjør du nok det. og når mobilen din er over ett år gammel så må det gå som en såkalt reklamasjonssak. rutinene for SE reklamasjon er at vi ringer inn til SE og får et saksnummer og en faks. vi må da finne alle papirene på foregående servicer (håper for guds skyld at du har tatt vare på de:)) eller hvis du leverer den inn samme sted som du har hatt den før så har de nok en kopi liggendendes isystemet sitt. Så må alle papirene sende til sverige via vanlig post (ja.. faktisk :wallbash:) og så er det vel ca ca 2-3 ukers behandlingstid... er en stund siden jeg har kjørt se reklamasjon så kan hende att behandlingstiden har gått ned...

 

med tanke på erstatningsprodukt så vil det mest sannsylig bli en ny t610.

 

håper dette hjalp deg litt..

 

 

Mvh Jack.

Lenke til kommentar

Takk takk, for alle svar..:)

jada, jeg har heldigvis lagd meg en perm for regninger og kviteringer som har med mobilene mine og gjøre, slik at jeg har det som trengs:)

Men det er jo litt dummt at man ikke får en like bra "leie" mobil som den man har..med funksjoner som mms og kamera ol. jaja..

Takk alle sammen :)

:thumbup:

Lenke til kommentar

SE har endret reklamasjonsrutinene sine enda litt mer, så nå får du kun nytt håndsett (selve telefonen) og ikke kabler, programvare, batteri eller boks. Dette betyr igjen at du ikke kan velge deg en annen telefon fra forhandler, men er stuck med det valget du engang gjorde. Forresten så er det generelt meget god kvalitet på SE sine telefoner, men man kan jo alltid ha uflaks med et produkt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Men SE har vel den samme laderen til de fleste deres telefoner, så når jeg skal få ny telefon hos dem, kan jeg ikke da legge i litt selv å få for eksempel en K700 eller noe sånnt?? det burde jo ikke være noe problem, eller? :no:

Jo, dette vil være et problem.

Du får samme type telefon tilbake og utrolig nok vil den som oftest være en brukt telefon som de har resatt og lagt inn ny programvare på, samt skiftet deksler og slikt.

 

Blir det en ny feil med den nye telefonen, må du igjennom nye tre reparasjoner før du har krav på en ny en osv. (selv om dette er å tolke forbrukerkjøpsloven på en litt vel fordelaktig måte for dem)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det tredje gang for samme feil og telefonen er levert hos selger de to forrige gangene uten hell, har du rett til å heve kjøpet.

 

Forbered deg allikevel på en lengre krangel med butikkledelsen og en runde gjennom forbrukerrådet før det skjer noe som helst.

 

For all del, IKKE godta en ny telefon. Da må den igjennom samme regla én gang til før du kan kreve noe som helst.

 

Få pengene tilbake, eller bytt til en annen modell og få kvittering med på den.

Lenke til kommentar
Er det tredje gang for samme feil og telefonen er levert hos selger de to forrige gangene uten hell, har du rett til å heve kjøpet.

 

Forbered deg allikevel på en lengre krangel med butikkledelsen og en runde gjennom forbrukerrådet før det skjer noe som helst.

 

For all del, IKKE godta en ny telefon. Da må den igjennom samme regla én gang til før du kan kreve noe som helst.

 

Få pengene tilbake, eller bytt til en annen modell og få kvittering med på den.

eneste jeg fikk beksjed om var at jeg mest sansynligvis måtte finne meg i ny telefon, men det nektet jeg, og ringte ansvarlig for kjeden. Fikk pengene tilbake samme dag.

 

har også hatt P910i problemer, og Siba har ikke gitt meg noe problemer. Siste ble tatt som DOA etter 2 uker, grunnet ekstremt mye feil.

Lenke til kommentar
til benedikte: spør du (pent eller whatnot) om å få låne en mobil så gjør du nok det. og når mobilen din er over ett år gammel så må det gå som en såkalt reklamasjonssak. rutinene for SE reklamasjon er at vi ringer inn til SE og får et saksnummer og en faks. vi må da finne alle papirene på foregående servicer (håper for guds skyld at du har tatt vare på de:)) eller hvis du leverer den inn samme sted som du har hatt den før så har de nok en kopi liggendendes isystemet sitt. Så må alle papirene sende til sverige via vanlig post (ja.. faktisk :wallbash:) og så er det vel ca ca 2-3 ukers behandlingstid... er en stund siden jeg har kjørt se reklamasjon så kan hende att behandlingstiden har gått ned...

 

med tanke på erstatningsprodukt så vil det mest sannsylig bli en ny t610.

 

håper dette hjalp deg litt..

 

 

Mvh Jack.

for å legge til litt på det der så kan jeg nevne at hvis det er en veldig vanlig feil på akkurat den modellen så vil reklamasjonen bli godkjent uten masse dilldall om å måtte sende papirer til sverige og slikt. hadde en del t200 (Eller hva de nå het de lyseblå). var vel 3-4 stykker på en måned med samme feil. bare ringte inn og fikk den godkjent med saksnummer, sendte så telefonen til teleservice og fikk ny. men i de fleste tilfeller så vil sakspapirer og kvittering kreves.

 

siden t610 er på vei ut så er det en liten sjans for at du får en t630

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...