Gå til innhold

Nytt skjermkort, ca 3000, tenkte asus gt

Innos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, det GT kortet til 3150 er meget bra, og det som blir sagt om at det er mye forskjell på 128 og 256mb minne på skjermkort er tull. Dessuten har ikke minnehastighet noe særlig å si på GeForce kort.

Når det kommer til NU kortet, så vet jeg ikke om du kan åpne 4 pipes på det, men en her har i alle fall klart det med et Leadtech kort..

Lenke til kommentar
Altså, det GT kortet til 3150 er meget bra, og det som blir sagt om at det er mye forskjell på 128 og 256mb minne på skjermkort er tull.

Ikke per i dag nei, men hvis man skal kjøpe skjermkort for å ha en stund ville jeg sterkt vurdere 256MB VRAM.

Dessuten har ikke minnehastighet noe særlig å si på GeForce kort.

Say what?

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at dette "GT" kortet kjører på tilnærmet lik mem/core som et 6800NU. Hadde vært mer atraktivt om det kjørte på samme hastighet som et standard GT. Ikke dermed sagt at det er et dårlig kort, men det er nok et stykke unna 256 MB versjonen i ytelse.

Lenke til kommentar
Altså, det GT kortet til 3150 er meget bra, og det som blir sagt om at det er mye forskjell på 128 og 256mb minne på skjermkort er tull.

Ikke per i dag nei, men hvis man skal kjøpe skjermkort for å ha en stund ville jeg sterkt vurdere 256MB VRAM.

Dessuten har ikke minnehastighet noe særlig å si på GeForce kort.

Say what?

Altså. Det om at GeForce 6800 må ha høy core for å hevde seg. Selvsagt er også minnebåndbredde meget viktig.

Prøvde selv å bare klokke minnet på mitt MSI 6800, og økte men litt over hundre poeng, mens på core ble det over 2000...

Når det gjelder sivertxp sitt forslag, så er forskjellen i core på Gt og non u ikke stor. Nu kjører 325 og GT 350. Det er kun minnehastigheten som er annerledes. 1000 på GT mot 700/800 (avhengig av kort selvsagt), så forskjellene er ikke store..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Altså. Det om at GeForce 6800 må ha høy core for å hevde seg. Selvsagt er også minnebåndbredde meget viktig.

Prøvde selv å bare klokke minnet på mitt MSI 6800, og økte men litt over hundre poeng, mens på core ble det over 2000...

Det er fordi du er ganske fillrate begrenset her. Du ville nok ha sett større forskjell hvis du hadde kjørt f.eks GT2 med 4xAA.

Du klokket kanskje heller ikke minnet prosentvis like mye som du klokket core frekvensen?

Lenke til kommentar

det som først og fremst er bra på msi 6800 NU er jo seff at det har veldig bra kjøling.derfor også bra oc.men asus 6800 GT 128MB yter jo bedre både i spill og 3d mark med sine 16 pipelines og 350 mhz på gpu.,bedre og kjøpe et kort med 16 pipelines eller kjøpe 6800 NU og håpe på at man kansje får akktivisert siste pipelines med RivaTuner..

men ditt valg,bra kjøling eller mere ytelse ;)

ps:ja asus GT har 350/700mhz og 22.4 i båndbredde.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...