ratix Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 i Xfree sin logg står det at Nvidia sin xrender er på, men når jeg f.eks flytter vinduer i fluxbox (opaque) så kan jeg tydelig se at de "hakker" Er det noen kort driverne rett og slett ikke virker på? Eller kanskje jeg skal prøve X.org? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 wee, jeg fikk xorg til å virke, hwaccel ser fint ut, men xcompmgr klikker X hvis jeg flytter et vindu uten borders til neste skrivebord (fluxbox) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Alt funker, men jeg har ATI.. Gleder meg til de kommer med noe som i teorien skal støtte xorg iallefall Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 En GNU-fan med lukkede skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 En GNU-fan med lukkede skjermkortdrivere? Ikke trekk forhastede konklusjoner. Mulig vi bare snakker om en real dyrevenn her. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 slime mold: unntaket bekrefter regelen. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Dette skal i teorien ikke koste så mye resurser. Alle dagens skjermkort skal ha en alpha-kanal, som automatisk bestemmer gjennomsiktligheten. Dvs. 32 bit vs. 24 bit. Men det som vil koste litt er at man må tegne opp alle vinduer på skjermen. Man kan ikke få ytelsesforbedring ved å finne ut hvilke vinduer, eller deler av disse, som ligge bak andre vinduer, og så la vær å tegne opp dette. Det betyr at dersom man har mange bilder på skjermen av gangen, der det skjer noe som gjør at innholdet endres, da vil man nok kunne merke det på ytelsen. Det var teorien. Hvordan det funker i praksis vet jeg ikke. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 En GNU-fan med lukkede skjermkortdrivere? Vel, det jeg håper aller mest på er at Xorg-radeon-driverne skal støtte DRI for RV350.. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Hvorfor kjøpe RV350 når du vet at ATi har dårlige linuxdrivere? Selv bruker jeg lukkede skjermkortdrivere, men det er fordi jeg isåfall ikke vet om et bedre alternativ for nvidiakortet mitt enn nvidias egen løsning. Selv er jeg ganske fornøyd med driverne. Endret 12. september 2004 av Rafael Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ja nvidia-driverene er bra, det skal de ha. Men den åpne radeon-driveren er faktisk bedre enn nv... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ja nvidia-driverene er bra, det skal de ha. Men den åpne radeon-driveren er faktisk bedre enn nv... ATI spiller muligens med flere åpne kort enn Nvidia, og de utgir spesifikasjonene til eldre teknologi. Synd at de aldri vil åpne for å gi ut alt slik at vi kan få en skikkelig "cutting edge" kickass opensource driver, men det er vel ingen i denne bransjen som ønsker å lange ut om sine "forretningshemmeligheter". Jeg har også inntrykk av at fglrx-driveren benytter seg av mer åpen kode enn driveren fra Nvidia. Kanskje skyldes dette at de er særdeles glad i opensource og GPL, eller så er det så enkelt som at de er noen late jævler som helst ser at noen andre gjør jobben! Forresten så leste jeg et sted at ATI hadde ansatt en ny utvikler. Jeg tror det hadde noe med DRI å gjøre, men er ikke helt sikker... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Men nvidia er vel egentlig bedre enn ati på GL, mens det er omvendt på d3d? og hva teller på linux? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Men nvidia er vel egentlig bedre enn ati på GL, mens det er omvendt på d3d? og hva teller på linux? Direct3d? De sier så, men jeg tror forskjellene er heller små. Jeg driter iallfall om ATI yter 5 FPS bedrre i gjennomsnitt i Direct3d, når Nvidia lager Linux-drivere som ligger 5 år foran ATI sine... Det er i grunn ganske søtt hvor mange ATI-brukere man finner i hjelp-postene på Transgaming sin Cedega compatibility list! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hekkan! Det var mange feil, så dårlig ut, - mange render feil, samt det lagga noe helt SYKT! Dessverre har denne pcen ATI kort, mens den stasjonære har Nvidia.. Men der hang pcen seg (X iallfall) når jeg prøvde det...... Håper de fikser det, ser jo at det funker for andre. Men hvor bra? Tror ikke noen kan jobbe med det noe særlig. Lagger vel litt for alle med og uten 3d kort? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 UFF! Bruker FluxBox, og vindu 1 ligger under vindu2, - når jeg så trykker på vindu1 så blir det aktivert, men ligger BAK vindu2 fortsatt! Meeeget plagsomt! Jeg må slå av den extensionen.... Grrrr.. (xcompmgr kjører ikke heller, men ting funker ikke som de skal > ) Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Velmont: Fluxbox menu - > Configure - > Slit - > Layer - > Desktop. Da fikser du det problemet. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det gikk veldig tregt hos meg også. Kanskje det er noe for screenshots, men umulig å arbeide med. For de heldige sjeler som har perfekt akselerert X så er det sikkert veldig fint, men ikke for de som har driverproblemer/ikke har drivere i det hele tatt. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ja nvidia-driverene er bra, det skal de ha. Men den åpne radeon-driveren er faktisk bedre enn nv... Morsom påstand. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 'nv' og nvidia-driveren er ikke de samme driverne. Skal nok ikke se bort ifra at kyrsjo har rett. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ok..trekker tilbake utsagnet og beklager om jeg har støtt noen. Tenkte ikke på at han mente opensource "nv" driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå